07.05.2018

ΟΙΔΙΠΟΥΣ Ο μύθος της Ιστορίας του Κόσμου όπως τον είπαν οι Έλληνες-Σκηνοθεσία Σταύρος Σ. Τσακίρης.

Μια σύνθεση από τις επτά τραγωδίες που αναφέρονται στον μύθο του οίκου των Λαβδακιδών. Ο Οιδίπους, η πιο εμβληματική μορφή της ηρωικής εποχής, έχει ερμηνευτεί κατά καιρούς ως αντικατοπτρισμός διαφορετικών ιδεολογικών αναζητήσεων. Πολλές φορές ωστόσο, αγνοήθηκε ότι αποτελεί μέρος μόνο του θηβαϊκού κύκλου. Ίσως, δεν θα διατυπωνόταν ποτέ η θεωρία του οιδιπόδειου συμπλέγματος εάν ο Φρόυντ γνώριζε ολοκληρωμένο τον μύθο του Οιδίποδα, κι όχι μόνο την τραγωδία του Σοφοκλή. Σήμερα, που ζούμε σε οριακές στιγμές, είναι περισσότερο από ποτέ επιβεβλημένο ν’ αφηγηθούμε αυτό τον μύθο χωρίς ψυχαναλυτικές ή άλλες ερμηνείες . Να τον δούμε ως ένα αφήγημα, ένα λαϊκό παραμύθι, μια ακόμη «παραλογή», όπως τη συνέθεσε ο λαός και την διαχειρίστηκαν οι μεγάλοι Έλληνες τραγικοί. Ίσως ακόμα και ως μια ελληνική εκδοχή για τη δημιουργία του κόσμου και την οργάνωση των πρώτων ανθρώπινων κοινωνιών. Ως μια αφήγηση- λαϊκή αντίδραση στην καταδυνάστευση των νόμων που επιβάλλονται για να εξουσιάζουν οι λίγοι εμποδίζοντας τον άνθρωπο να εκπληρώσει τον γήινο προορισμό του: Μια ζωή ευτυχισμένη και δίκαιη.

περισσότερα
A Manual on Work and Happiness

ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

«H απαγωγή από το σεράι» του Β.A. Μότσαρτ

Δημοτικό Θέατρο Απόλλων
Πληροφορίες Κρατήσεις; 2610 273613 - http://www.ticketservices.gr

Παραστάσεις:3,4,5,6,8,9,10,11,12,13 Μαΐου 2018, στις 21:00

Με την υποστήριξη του Goethe Zentrum Πάτρας


Ένας λαβύρινθος συναισθημάτων μέσα από την πάλη διαφορετικών πολιτισμών

Ο Μότσαρτ άρχισε να γράφει την όπερα «Η Απαγωγή από το Σεράι» το 1781 και την ολοκλήρωσε το 1782. Το λιμπρέτο ανήκει στον Gottfried Stephanie βασισμένο στο λιμπρέτο του Christoph Bretzner από την κωμωδία  "Belmont und Constanze" . Η πρεμιέρα δόθηκε στη Βιέννη στις 19 Ιουλίου του 1782.  
Πρόκειται μια «εξωτική περιπέτεια», η πλοκή της οποίας ξετυλίγεται τον 16ο αιώνα σε ένα χαρέμι της Τουρκίας. Ανήκει στο είδος της γερμανικής κωμικής όπερας «Singspiel», η οποία περιλαμβάνει μουσικά μέρη και πεζούς διαλόγους. Το βιεννέζικο Singspiel που μέχρι εκείνη την εποχή επισκιαζόταν από την "παντοκρατορία" της ιταλικής όπερας στη Βιέννη και γενικότερα στο γερμανόφωνο ευρωπαϊκό χώρο, γνώρισε με μιας, με την εμφάνιση της "τουρκικής" αυτής όπερας του Μότσαρτ, μία εντυπωσιακή αναβάθμιση, ώστε δίκαια το συγκεκριμένο έργο να θεωρείται σημαντικό για τη μετέπειτα εξέλιξη της  γερμανικής όπερας. 
Η υπόθεση της όπερας ξετυλίγεται όταν ο Μπελμόντε, ένας νεαρός Ισπανός ευγενής, φτάνει στην Τουρκία και αναζητά την αγαπημένη του Κονστάντσε, η οποία έχει πουληθεί ως σκλάβα στον πασά Σελήμ από πειρατές. Μαζί της έχουν πουληθεί ο Πεντρίγιο και η αγαπημένη του, Μπλόντε, οι οποίοι και αυτοί ήταν στην υπηρεσία του Μπελμόντε. Ο Σελήμ Πασάς αγαπάει με πάθος την πανέμορφη Κονστάντσε, ενώ ο Οσμίν, ο οικονόμος των ανακτόρων του πασά, έχει ερωτευθεί την Μπλόντε. Ο Μπελμόντε φθάνει κοντά στο Σεράι για να απελευθερώσει τους φίλους του και συστήνεται στον πασά ως Ιταλός αρχιτέκτονας. Το σχέδιο απόδρασης των τεσσάρων αποτυγχάνει και αφού συλλαμβάνονται οδηγούνται στον Σελήμ, ο οποίος ακούγοντας την ιστορία τους συγκινείται και τους αφήνει ελεύθερους. 
Το έργο αυτό πέρα από μία «εξωτική περιπέτεια» θέτει ερωτήματα πάνω σε υπαρξιακές εμπειρίες της ζωής όπως ο έρωτας, η ζήλεια, η απογοήτευση, η εξουσία και η απληστία. Ο 26χρονος τότε Μότσαρτ μέσα από την όπερα αυτή δίνει έμφαση στην ανοχή σε άλλες πολιτισμικές θεωρήσεις και νοοτροπίες, στη συνύπαρξη διαφορετικών πολιτισμών και την ανθρωπιά. Το έργο διακρίνεται για το συναισθηματικό του βάθος και την ωριμότητα της σύλληψης. Η απαγωγή θα επιτευχθεί μέσα από έναν λαβύρινθο συναισθημάτων, στον οποίο εμπλέκονται όλα τα πρόσωπα του δράματος.

Ταυτότητα Παράστασης:

Μουσική: Wolfgang Amadeus Mozart

Λιμπρέτο: Johann Gottlieb Stephanie

Σκηνοθεσία: Michael Richard Seibel

Μουσική Διεύθυνση: Φαίδρα Γιαννέλου 

Σκηνογραφία - Ενδυματολογία: Λαμπρινή Καρδαρά

Επιμέλεια Κίνησης: Νίκος Λυμπεράτος

Video Art: Χρήστος Καρτέρης

Σχεδιασμός Φωτισμών: Αντώνης Παναγιωτόπουλος

Διδασκαλία Χορωδίας: Λίνα Γερονίκου

Επιστημονικός Σύμβουλος Όπερας: Γεώργιος Π. Τσομής

Μακιγιάζ: Ίνα Τσέλιου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Περλέγκα

Μονωδοί του Διεθνές Opera Studio του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Ορχήστρα του Δημοτικού Ωδείου Πάτρας

Χορωδία του Διεθνές Opera Studio του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας