23.11.2018

Κείμενο του Καλλιτεχνικού Διευθυντή Σταύρου Σ. Τσακίρη

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας φέτος συμπληρώνει 30 χρόνια ζωής και αδιάλειπτης καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ολοκληρώνοντας έτσι έναν κύκλο ξεκινά τη νέα θεατρική περίοδο 2018-2019 με στόχο την ουσιαστικότερη σύνδεσή του με το λαό της πόλης των Πατρών και την προσέγγιση ενός καινούργιου θεατρικού κοινού. Επενδύει σε έργα υποδομής , σε εκπαιδευτικά εργαστήρια για νέους και δίνοντας μια διαφορετική κατεύθυνση στις επιλογές του ρεπερτορίου. Επιλέγει για την χειμερινή περίοδο μόνο Ελληνικά κείμενα και συνεργάζεται με καταξιωμένους δημιουργούς του Ελληνικού Θεάτρου. Όπως έλεγε ο Τσέχωφ: «… όσο πιο κοντά στέκεις στην καταγωγή σου τόσο πιο παγκόσμιος γίνεσαι….». Έτος Ελληνικού λόγου λοιπόν. Επιπλέον εγκαινιάζει μια νέα δράση με τον τίτλο «Για ένα Θέατρο της αφήγησης και της επινόησης». Στην πρώτη φάση έχουν επιλεγεί τρία κείμενα καταξιωμένων Πατρινών Συγγραφέων της προηγούμενης γενιάς (Πολίτης, Κακούρη, Μεγαπάνου) και η σκηνική παρουσίαση τους έχει ανατεθεί σε τρις Πατρινούς Σκηνοθέτες της νέας γενιάς. Γιατί μυθιστορηματικός λόγος στο θέατρο; Γιατί μόνο κείμενα για την Πάτρα; Πατρινοκεντρισμός; Θα είναι διασκευασμένα; Θα είναι αναλόγια; Ψάχνουμε τα ίχνη ενός νέου Θεάτρου.

περισσότερα
A Manual on Work and Happiness

ΑΡΜΑ ΘΕΣΠΙΔΟΣ- ΜΑΜ-Σκηνοθεσία Χρήστου Στρέπκου

Σάκη Σερέφα

Δημοτικό Θέατρο Απόλλων
Πρώτη παράσταση 27 Νοεμβρίου 2018- 21:30
Το πρόγραμμα των παραστάσεων: 


Τρίτη  27 Νοεμβρίου στις  9:30 μ.μ.
Τετάρτη 28 Νοεμβρίου στις 9:00 μ.μ.
Πέμπτη 29 Νοεμβρίου στις 9:00μ.μ.
Παρασκευή 30 Νοεμβρίου στις 9:00 μ.μ.
Σάββατο 1 Δεκεμβρίου στις 6:00 μ.μ. και στις 9:00
Κυριακή 2 Δεκεμβρίου στις 7:00 μ.μ.

Εν συνεχεία θα ακολουθήσουν οι παραστάσεις του ΜΑΜ στην ευρύτερη περιοχή της Αχαΐας , σε σχολεία συλλογικότητες, Νοσοκομεία, Ιδρύματα , φυλακές κ.α.
Μετά την περίοδο των εορτών το έργο θα παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων.

Ένας μαθητής,  ο Ζοζέφ, Ένας οδηγός σχολικού λεωφορείου, ο Μεγάλος.  Και ανάμεσα τους μια απρόσμενη φιλία. Επτά χρόνια ταξιδεύουν μαζί. Από το σπίτι στο σχολείο. Τα λένε όλα μεταξύ τους. Ο Μεγάλος όμως θα μάθει στο Ζοζέφ τα μυστικά της ενηλικίωσης με έναν παράξενο τρόπο. Η μέθοδος του είναι: επτά συνταγές μαγειρικής. Μπορούν επτά συνταγές να σε μάθουν να μη φοβάσαι τον θάνατο;  Να αντιμετωπίσεις την ερωτική απογοήτευση;  Να κυνηγήσεις την ευτυχία σου;  Να δεις την πόλη σου  σαν να την βλέπεις για πρώτη φορά; Να μάθεις να ζεις ελεύθερος μακριά από το κοπάδι;  Να βρεις τον πραγματικό σου εαυτό; Οι επτά συνταγές μαγειρικής του Μεγάλου μπορούν.


Σημείωμα Σκηνοθέτη:
Το  «Μαμ» του Σάκη Σερέφα είναι ένα διπλό ταξίδι. Στην γεύση και στην γνώση.  Ένα έργο παιδαγωγικής πλοκής με δυο σχεδόν αρχετυπικούς χαρακτήρες. Ο Ζοζέφ,  ο μοναχικός  μαθητής, και ο Μεγάλος, ένας  οδηγός σχολικού λεωφορείου αλλά ουσιαστικά ο σοφός δάσκαλος της ζωής.  Η μαγειρική δεν απευθύνεται μόνο στην γεύση, αλλά και στην γνώση,  είναι από μόνη της μια αυθεντική δημιουργία. Μέσα από επτά συνταγές μαγειρικής ο Μεγάλος θα « μπάσει» τον Ζοζέφ στην χαρές και στα ζόρια της ενήλικης ζωής. Όλη η παράσταση είναι ένα  περιπετειώδες ταξίδι μέσα στο μαγικό σχολικό λεωφορείο όπου όλα μπορούν να συμβούν αρκεί να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά. Η  εφηβική αθωότητα και φαντασία συγκρούεται με την πάντα απαιτητική  πραγματικότητα , και έτσι προκύπτει  μια νέα ζωή, πιο πραγματική, η ενήλικη. Το «Μαμ», πρώτο θεατρικό κείμενο του Σάκη Σερέφα που τιμήθηκε με το βραβείο νεοελληνικού έργου «Κάρολος Κουν 2007» της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών Κριτικών , είναι ένα έργο  «θαλπωρής»: Με όπλο την μαγειρική μας μαθαίνει πως το πιο συναρπαστικό και πιο «γευστικό» πράγμα σε αυτόν τον κόσμο,  είναι η ίδια η ζωή, η δυνατότητα που έχει ο καθένας μας  να φτιάξει την δίκη του «συνταγή» για  αυτόν τον κόσμο.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία –Δραματουργική επεξεργασία: Χρήστος Στρέπκος.
Σκηνικά-Κοστούμια: Αριστοτέλης Καρανάνος και Αλεξάνδρα Σιάφκου, 
Σχεδιασμός Φωτισμών :Νίκος Σωτηρόπουλος
Χορογραφία: Μαριμίλη Ασημακοπούλου.
Φωτογραφίες:Νίκου Παπαγιαννόπουλου

Παίζουν οι ηθοποιοί: Βασίλης Κόκαλης, Πάνος Τρουμπουνέλης, Γιάννης Τσάκωνας, Μαρία Χρυσανθακοπούλου.