instagram türk beğeni

23.11.2018

Κείμενο του Καλλιτεχνικού Διευθυντή Σταύρου Σ. Τσακίρη

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας φέτος συμπληρώνει 30 χρόνια ζωής και αδιάλειπτης καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ολοκληρώνοντας έτσι έναν κύκλο ξεκινά τη νέα θεατρική περίοδο 2018-2019 με στόχο την ουσιαστικότερη σύνδεσή του με το λαό της πόλης των Πατρών και την προσέγγιση ενός καινούργιου θεατρικού κοινού. Επενδύει σε έργα υποδομής , σε εκπαιδευτικά εργαστήρια για νέους και δίνοντας μια διαφορετική κατεύθυνση στις επιλογές του ρεπερτορίου. Επιλέγει για την χειμερινή περίοδο μόνο Ελληνικά κείμενα και συνεργάζεται με καταξιωμένους δημιουργούς του Ελληνικού Θεάτρου. Όπως έλεγε ο Τσέχωφ: «… όσο πιο κοντά στέκεις στην καταγωγή σου τόσο πιο παγκόσμιος γίνεσαι….». Έτος Ελληνικού λόγου λοιπόν. Επιπλέον εγκαινιάζει μια νέα δράση με τον τίτλο «Για ένα Θέατρο της αφήγησης και της επινόησης». Στην πρώτη φάση έχουν επιλεγεί τρία κείμενα καταξιωμένων Πατρινών Συγγραφέων της προηγούμενης γενιάς (Πολίτης, Κακούρη, Μεγαπάνου) και η σκηνική παρουσίαση τους έχει ανατεθεί σε τρις Πατρινούς Σκηνοθέτες της νέας γενιάς. Γιατί μυθιστορηματικός λόγος στο θέατρο; Γιατί μόνο κείμενα για την Πάτρα; Πατρινοκεντρισμός; Θα είναι διασκευασμένα; Θα είναι αναλόγια; Ψάχνουμε τα ίχνη ενός νέου Θεάτρου.

περισσότερα
A Manual on Work and Happiness

Για ένα Θέατρο της Αφήγησης και της επινόησης

Πάτρα-Η Πόλη των εργοστασίων, των Ρεμπέτικων και του Καραγκιόζη

Θέατρο Μπάρρυ
Μάιος 2020
Συμπαραγωγή με το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα
 

Ένα θέαμα που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «Πολιτιστική κιβωτός μιας Πόλης».
Από τις αρχές του Ελεύθερου Ελληνικού κράτος η Πάτρα είναι μια πόλη ταξικών ανισοτήτων. Από την μια πλευρά, πλούσιοι αστοί με ανοιχτούς ορίζοντες στην Ευρώπη μια και το λιμάνι της πόλης είναι η πρώτη Ελληνική πύλη προς την Δύση. Το εξαγωγικό εμπόριο της σταφίδας τους δίνει τις δυνατότητες να επιστρέφουν με εμπειρίες από τον δυτικό πολιτισμό που εγκαθιστούν στην πόλη. Νεοκλασικά κτίρια σχεδιασμένα από ξένους αρχιτέκτονες, παραστάσεις όπερας από Ιταλικούς θιάσους, ακριβά ρούχα, λογοτεχνικές αναφορές που ταξιδεύουν μέσα από τις κουβέντες τους.
Από την άλλη πλευρά, αγρότες που καλλιεργούν την σταφίδα, εργάτες των εργοστασίων, πρόσφυγες από την Μικρά Ασία, εσωτερικοί μετανάστες από την Αχαϊκή ενδοχώρα αλλά και το Μεσολόγγι και το Αγρίνιο, Ιταλοί ιδιοκτήτες μικρών εκταρίων, ναυτικοί που ξημεροβραδιάζονται στα κουτούκια του λιμανιού, άνεργοι. Μέσα σ’ αυτόν τον ανθρώπινο πολτό αναπτύσσονται δυο δρόμοι πολιτιστικής έκφρασης. Τα ρεμπέτικα που ταξιδεύουν από την Μικρά Ασία και βρίσκουν την θέση τους μέσα στις τάξεις των εργατών και των ανέργων και ο καραγκιόζης που αν και προερχόμενος από την μακρινή Ανατολή στην Πάτρα, χάρη στη δεξιότητα κάποιων προικισμένων καλλιτεχνών αποκτά μια ιδιαίτερη παράδοση. Αυτή του Πατρινού Καραγκιόζη.
Παράλληλα, οι αστοί γιορτάζουν το καρναβάλι με τα Μπουρμπούλια και η εργατική τάξη με τις Μπούλες.
Δυο κόσμοι που ανάμεσά τους κυριαρχεί το χάος.

(Συμπαραγωγή με το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα)
 Χώρος ΜΠΑΡΡΥ



buca escort izmir escort ankara escort ankara escort travesti porno izle altyazılı porno altyazılı porno canlı maç izle restbet restbet betpas restbet restbet https://dikkatbahis.com restbet restbet escort müzik indir betpas