07.05.2018

ΟΙΔΙΠΟΥΣ Ο μύθος της Ιστορίας του Κόσμου όπως τον είπαν οι Έλληνες-Σκηνοθεσία Σταύρος Σ. Τσακίρης.

Μια σύνθεση από τις επτά τραγωδίες που αναφέρονται στον μύθο του οίκου των Λαβδακιδών. Ο Οιδίπους, η πιο εμβληματική μορφή της ηρωικής εποχής, έχει ερμηνευτεί κατά καιρούς ως αντικατοπτρισμός διαφορετικών ιδεολογικών αναζητήσεων. Πολλές φορές ωστόσο, αγνοήθηκε ότι αποτελεί μέρος μόνο του θηβαϊκού κύκλου. Ίσως, δεν θα διατυπωνόταν ποτέ η θεωρία του οιδιπόδειου συμπλέγματος εάν ο Φρόυντ γνώριζε ολοκληρωμένο τον μύθο του Οιδίποδα, κι όχι μόνο την τραγωδία του Σοφοκλή. Σήμερα, που ζούμε σε οριακές στιγμές, είναι περισσότερο από ποτέ επιβεβλημένο ν’ αφηγηθούμε αυτό τον μύθο χωρίς ψυχαναλυτικές ή άλλες ερμηνείες . Να τον δούμε ως ένα αφήγημα, ένα λαϊκό παραμύθι, μια ακόμη «παραλογή», όπως τη συνέθεσε ο λαός και την διαχειρίστηκαν οι μεγάλοι Έλληνες τραγικοί. Ίσως ακόμα και ως μια ελληνική εκδοχή για τη δημιουργία του κόσμου και την οργάνωση των πρώτων ανθρώπινων κοινωνιών. Ως μια αφήγηση- λαϊκή αντίδραση στην καταδυνάστευση των νόμων που επιβάλλονται για να εξουσιάζουν οι λίγοι εμποδίζοντας τον άνθρωπο να εκπληρώσει τον γήινο προορισμό του: Μια ζωή ευτυχισμένη και δίκαιη.

περισσότερα
A Manual on Work and Happiness

Επιστολή του προέδρου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας προς την Υπουργό Πολιτισμού σχετικά με το μέλλον των Δραματικών Σχολών των ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

15.09.2017

Κυρία Υπουργέ,
Σε απάντηση των τεσσάρων ερωτημάτων που απευθύνατε σε όλες τις Δραματικές Σχολές, θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε τη συνολική θέση της Δημοτικής Αρχής της Πάτρας και του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. για τις Δραματικές Σχολές των ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., έτσι όπως αποφασίστηκαν στο Διοικητικό μας Συμβούλιο  με την  Απόφαση 216/2016 και στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων με την Απόφαση 510/2016, τις οποίες σας επισυνάπτουμε.
Θεωρούμε ότι ο Δήμος δεν μπορεί να είναι φορέας καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Η Καλλιτεχνική Παιδεία πρέπει να είναι Ενιαία, Δημόσια και Δωρεάν, πρέπει να παρέχεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και να μπορούν όλοι οι νέοι να έχουν ισότιμα πρόσβαση σε αυτή. Υπάρχει αναγκαιότητα για ίδρυση Ανώτατων Καλλιτεχνικών Σχολών, με δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα, στο πλαίσιο μιας Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης για την επιστημονική μόρφωση των καλλιτεχνών και των δημιουργών κάθε ειδικότητας. Μέχρι σήμερα η καλλιτεχνική εκπαίδευση παραμένει ιδιωτική, υποβαθμισμένη, αδιαβάθμητη και ιδεολογικά χειραγωγημένη. 
Σε οποιαδήποτε συζήτηση ανοίγει το ζήτημα της διαβάθμισης και αναβάθμισης, χωρίς την εξασφάλιση του δημόσιου πανεπιστημιακού χαρακτήρα, ελλοχεύει ο κίνδυνος ακόμα πιο υποβαθμισμένων σπουδών.
Το υπάρχον καθεστώς οδηγεί στη συγκέντρωση των σχολών στα χέρια των μεγάλων επιχειρηματιών της τέχνης. Είμαστε αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση των Δραματικών Σχολών και στην επιχειρηματική δραστηριότητα των Δήμων, στη λειτουργία από τους Δήμους ΙΕΚ – ΚΕΚ και υπερασπιζόμαστε τη δημόσια – δωρεάν Παιδεία, γιατί είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους.
Η Δραματική Σχολή που παραλάβαμε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή είναι μια αδιαβάθμητη Ιδιωτική Δραματική Σχολή με δίδακτρα, λειτουργεί βάσει της ανταπόδοσης και χάρη στη γενναία επιχορήγηση από τον προϋπολογισμό του Δήμου, από τα τέλη που επιβαρύνουν τον πατραϊκό λαό. Για το έτος 2015-2016, η επιχορήγηση ανήλθε στο ύψος των 214 χιλιάδων ευρώ ενώ τα δίδακτρα ήταν 70 χιλιάδες ευρώ, καθιστώντας τη Σχολή ελλειμματική κατά 144 χιλιάδες ευρώ.
Η εμπειρία μας από τη λειτουργία της Δραματικής Σχολής στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, ανεπιφύλακτα μας οδηγεί στη βεβαιότητα ότι η θέση μας για ένταξη των Δραματικών Σχολών στα Πανεπιστήμια με αναβάθμιση του συνόλου της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες είναι η μόνη σωστή λύση.
Μια τέτοια προοπτική θα έδινε οριστική, αδιαμφισβήτητη και τη μόνη απάντηση στα ερωτήματά σας για εισαγωγικές εξετάσεις, σύνδεση με τις άλλες βαθμίδες καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, διαβάθμιση και αναβάθμιση των σπουδών.
 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. 
         Ανδρέας Τερζής