09.10.2018

Προγραμματισμός 2018-2019

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Ανδρέας Τερζής, στην παρουσίαση του προγράμματος 2018-2019 του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας είπε: Ως Δημοτική Αρχή στηρίζουμε όλες τις δίκαιες διεκδικήσεις των εργαζομένων του Δήμου Πατρέων για τα εργασιακά του θέματα. Στο πλαίσιο αυτής της λογικής, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα του ΣΕΗ για την υπογραφή νέας ΣΣΕ. Η ΣΣΕ εξασφαλίζει ανθρώπινες συνθήκες και όρους εργασίας και αξιοπρεπείς μισθούς για τους ηθοποιούς στην πραγμάτωση του δύσκολου έργου τους, όσο εργάζονται για το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Η υλοποίησή της ΣΣΕ από μεριάς του θεάτρου μας απαιτεί να κινηθούμε αντίθετα στο ασφυκτικό οικονομικό και νομοθετικό πλαίσιο που επέβαλλαν οι αντιλαϊκές πολιτικές των τελευταίων κυβερνήσεις. Να τονίσουμε ότι αυτή είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής της ΣΣΕ σε όλες τις παραγωγές μας.

περισσότερα
A Manual on Work and Happiness

«Οδός Αβύσσου αριθμός 0» του Μενέλαου Λουντέμη -Δημοτικό Θέατρο Απόλλων-5, 6 και 7 Οκτωβρίου

Σκηνοθεσία: Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη.

28.09.2018

Με ένα από τα πιο σημαντικά έργα της ελληνικής Λογοτεχνίας ξεκινά τις θεατρικές του μετακλήσεις το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας. Πρόκειται για την παράσταση «Οδός Αβύσσου αριθμός 0» του Μενέλαου Λουντέμη σε σκηνοθεσία Ρουμπίνης Μοσχοχωρίτη. Οι συντελεστές της παράστασης επέλεξαν να κάνουν τη φετινή πρεμιέρα, στην Πάτρα -φιλοξενούμενοι από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, στο Δημοτικό θέατρο «Απόλλων», στις 5, 6 και 7 Οκτωβρίου, ενώ από τις 12 Οκτώβρη συνεχίζει τον δεύτερο κύκλο παραστάσεων στο θέατρο «Ολβιο» στην Αθήνα. 
Η «Οδός Αβύσσου, αριθμός 0» του Μενέλαου Λουντέμη, του συγγραφέα που χαρακτηρίστηκε ο Μάξιμ Γκόργκι της Ελλάδας, διασκευάστηκε για το θέατρο από την Σοφία Αδαμίδου, και παρουσιάστηκε πέρσι με μεγάλη επιτυχία σε σκηνοθεσία Ρουμπίνης Μοσχοχωρίτη. Μια παράσταση που αγκαλιάστηκε από κοινό και κριτικούς συνεχίζει την πορεία και φέτος, που συμπληρώνονται 42 χρόνια από τον θάνατό του Μενέλαου Λουντέμη (22/1/1977) και 72 χρόνια από την λειτουργία της Μακρονήσου ως στρατόπεδο συγκέντρωσης «εθνικής αναμόρφωσης». 
O «φακός» του Μενέλαου Λουντέμη εστιάζει σε δύο από τους κρατούμενους αγωνιστές. Είναι οι πρωταγωνιστές - θύματα αυτής της ενορχηστρωμένης θηριωδίας, ο Γιώργης και ο Παναής. Δεμένοι χέρι χέρι με τις χειροπέδες σ' όλη τη διάρκεια της εξορίας τους, μέσα στην φρίκη της Μακρονήσου εξακολουθούν και παραμένουν άνθρωποι. Βοηθάνε και σώζουν στο καΐκι το δεσμοφύλακά τους από βέβαιο πνιγμό, θυμούνται τις μανάδες τους και σκέφτονται τις αγαπημένες τους, προσπαθούν να κάνουν καλύτερο άνθρωπο τον Στελάρα ή Μελιτζάνα, αυτόν τον λαϊκό άνθρωπο, τον μικροαπατεώνα -που προσποιείται το βασανιστή τους στο Μακρονήσι, που επηρεάζεται βαθύτατα από την ανθρωπιά τους, και πάνω απ’ όλα εξακολουθούν και επιμένουν να περπατάνε με τα δύο πόδια σε πείσμα των βασανιστών τους που τους θέλουν να περπατάνε με τα τέσσερα σαν άγρια θηρία, δεν υπογράφουν δήλωση και ονειρεύονται τον καλύτερο και δικαιότερο κόσμο για τον οποίο αγωνίζονται…
Οι κάτοικοι της οδού Αβύσσου σαν σύγχρονες Αντιγόνες παίρνουν το δρόμο το δύσκολο, το δρόμο της αρετής και της δικαιοσύνης και ας γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτός ο δρόμος είναι που τους οδηγεί στο βωμό που έχουν φτιάξει για αυτούς οι σύγχρονοι Κρέοντες.
«Η φρίκη της Μακρονήσου» -όπως ο ίδιος ο Λουντέμης γράφει- «δε χωράει σε βιβλία. Διαβάζεται μόνο μες στα μάτια των τρελών της. Μόνο τ' αυτιά του Λαυρίου πρόφτασαν ν' αρπάξουν κάτι ξεφτίδια απ' τις φωνές... Στην αρχή, γιατί αργότερα ράγισαν κι αυτά και δεν άκουαν πια τίποτα. Κι έτσι απόμειναν μόνο οι σκύλοι -με το προφητικό τους ένστικτο- να σκορπούν απ' τους καρβουνοσωρούς τις οιμωγές τους, σαν μαύρους οιωνούς που έβγαιναν απ' τα σπλάχνα του προαιώνιου ζώου... Απ' το Λαύριο οι δήμιοι φαίνονταν μικροί... Και ήταν για να σαστίζεις πως τόσο μικροί δήμιοι κάνανε τόσο μεγάλα εγκλήματα. Μα το έγκλημα ποτέ δεν μετριέται με τον πήχη. Γιατί ποτέ δεν έχει το ανάστημα του κακούργου. Πάντα είναι μεγαλύτερό του. Γιατί ένας πραγματικός κακούργος ποτέ δεν κάνει μόνο ένα έγκλημα. Πόσο μάλλον στην Μακρόνησο όπου είχε καταργηθεί η τιμωρία. Γιατί κι αυτό έγινε στη Μακρόνησο. Χωρίσανε το έγκλημα απ' τον κολασμό και αντιστρέψανε τους όρους. Ρίξανε τον κολασμό στα θύματα και τον έπαινο στους κακούργους. Έτσι τους βοήθησαν να κάνουν το έγκλημα ψυχαγωγία και πρωινή γυμναστική. Όταν ένας άνθρωπος συνηθίζει να διασκεδάζει με το αίμα που τρέχει, με τίποτα πια στο εξής δεν μπορεί να διασκεδάσει...»
Το έργο του Λουντέμη αποτελεί αναμφισβήτητα ραψωδία αναστάσιμη των ανθρώπων που αγωνίζονται για ν' αλλάξει ο κόσμος. Η «πένα» του έχει αμεσότητα, λυρισμό, δύναμη και ρεαλισμό. Όπως ο ίδιος υποστήριζε, δεν τον ενδιέφερε «η Τέχνη για την τέχνη, αλλά η καταγραφή της πραγματικότητας και η κατάδειξη της κοινωνικής ανισότητας. «Βάλε μια δύση κι ένα βαρκάκι να λιώνει μέσα. Ομορφιά! Μα, αν δεν υπάρχει μάτι να το δει, είναι ομορφιά;» 
Συντελεστές
Θεατρική διασκευή: Σοφία Αδαμίδου
Σκηνοθεσία: Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη
Μουσική – κιθάρα: Νότης Μαυρουδής
Σκηνικά: Ντέιβιντ Νεγρίν
Σχεδιασμός φωτισμού: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Κοστούμια: Μαρία Παπαδοπούλου
Sound Design: Μανώλης Μανουσάκης
Κίνηση: Στέφανι Τσάκωνα
Βοηθός σκηνοθέτη: Καλλιόπη Καραμάνη
Σκηνοθεσία Video: Γιώργος Κορδέλλας
Video art cinematography: Δημήτρης Ζόγκας, Παναγιώτης Ανδρεαδάκης
Φωτογραφία: Γιάννης Πρίφτης
Βοηθός σκηνογράφου : Νάσια Πλέτση
Παραγωγή: ΦΩΣart

Τους ρόλους ερμηνεύουν με σειρά εμφάνισης: 
Χάρης Μαυρουδής, Δημήτρης Μαύρος, Χριστόδουλος Στυλιανού, Νότης Παρασκευόπουλος, Στέλιος Γεράνης. 
Τη φωνή του «δανείζει» ο Βασίλης Μπισμπίκης
Διάρκεια παράστασης: 100 λεπτά (χωρίς διάλειμμα) 
Παραστάσεις: Δημοτικό Θέατρο Απόλλων
Παρασκευή 5/10: 21:00, Σάββατο 6/10: 21:00, Κυριακή 7/10: 19:00
Τιμές εισιτηρίων: 15€ κανονικό, 12€ μειωμένο, 10€ ομαδικό και 8€ ανέργων-ατέλειες