19.11.2019

Προγραμματισμός 2019-2020 -Καλλιτεχνικός Διευθυντής Σταύρος Σ. Τσακίρης

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας συμπληρώνει φέτος 30 χρόνια συνεχούς λειτουργίας έχοντας διαγράψει μια αξιοσημείωτη πορεία στο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι της χώρας μας. Η νέα καλλιτεχνική περίοδος 2019-2020 ξεκινά με νέους συνεργάτες και διακεκριμένα έργα της παγκόσμιας και ελληνικής λογοτεχνίας επί σκηνής, με στόχο την ουσιαστικότερη σύνδεση του θεάτρου με το λαό της πόλης των Πατρών και την προσέγγιση ενός καινούργιου θεατρικού κοινού. Οι πολιτιστικές ανταλλαγές και συμπαραγωγές με άλλους ελληνικούς θεατρικούς οργανισμούς, η ερευνητική και ψυχαγωγική του δραστηριότητα, η επένδυση σε έργα υποδομής και σε εκπαιδευτικά εργαστήρια για νέους, οι μεταφράσεις αρχαίου δράματος και ξένης δραματουργίας και οι παράλληλες δράσεις που θα πραγματοποιηθούν για τον εορτασμό των τριάντα χρόνων λειτουργίας, εδραιώνουν την παρουσία του θεάτρου όχι μόνο στη τοπική κοινωνία αλλά σε όλο τον ελληνικό χώρο. Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας συνεχίζει δυναμικά την καλλιτεχνική του δραστηριότητα στην Κεντρική και Παιδική Σκηνή, παράλληλα με το Άρμα Θέσπιδος , το Θέατρο της αφήγησης και της επινόησης, την Όπερα και τις δράσεις του Προγράμματος INTERREG καλλιεργώντας την καινοτομία και τον πειραματισμό και συμβάλλοντας στον Πολιτισμό της Πόλης. *Οι παράλληλες δράσεις για τον εορτασμό των τριάντα χρόνων λειτουργίας, θα πραγματοποιηθούν την Άνοιξη του 2020. Σύντομα θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα των δράσεων.

περισσότερα
A Manual on Work and Happiness

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.ΠΑΤΡΑΣ

20.01.2017

Θέμα: «Η εκπαίδευση που θέλω... και η εκπαίδευση που έχω». Με αφορμή το έργο του Αριστοφάνη Νεφέλες
Περιγραφή:
Τι θεωρεί ένας νέος ότι πρέπει να μάθει και τι θεωρεί ένας μεγάλος ότι πρέπει ένας νέος να ξέρει. Ένα εργαστήριο για το δίκαιο και το άδικο, το απαραίτητο και το άχρηστο, για το συντηρητισμό και την προοδευτικότητα , για το σύστημα της εκπαίδευσης, για την ανάγκη απόκτησης δεξιοτήτων, οξυδέρκειας, κριτικής ικανότητας, κοινωνικής χειραφέτησης, ως κύριους μοχλούς της λειτουργικής μας ένταξης στην κοινωνία του μέλλοντος.
Ένα βιωματικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, ηθοποιούς, θεατρολόγους, φοιτητές αλλά και κάθε πολίτη που ενδιαφέρεται για τα κοινά, που θα ερευνήσει τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αναλύσουμε ένα φιλοσοφικό, πολιτειακό, εκπαιδευτικό ζήτημα δια μέσω του θεάτρου. Μέσα από θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι, δραματοποίηση, αυτοσχεδιασμό, ασκήσεις υποκριτικής, θέατρο της επινόησης, ρητορική, αρχές της σκηνικής σύνθεσης κ.ά. θα προσεγγίσουμε θέματα της παιδείας, της διαχείρισης του διαφορετικού, του διακαιώματος να έχουμε και να εκφέρουμε την γνώμη μας, τον τρόπο που μπορούμε να συνυπάρχουμε ισότιμα μέσα στο κοινωνικό σύνολο. 
Κόστος συμμετοχής: 35 ευρώ -Φοιτητές, άνεργοι: 25ευρώ
Εμψυχώτριες: Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος- σκηνοθέτης, Γιούλη Δούβου, θεατροπαιδαγωγός.
Κυριακή 5 Φεβρουαρίου: 5:00- 7:30μμ.
Σάββατο 11 Φεβρουαρίου: 5:00- 8:00μμ.
Κυριακή 12 Φεβρουαρίου: 10:00- 3:00μμ. 
(Σύνολο διδ. ωρών: 15)
Φαβιέρου 43, Θεατρικό Εργαστήρι για παιδιά & Εφήβους ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας
Μετά το τέλος του εργαστηρίου θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.
Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να προσέλθουν με άνετα ρούχα και παιγνιώδη διάθεση!
Πληροφορίες- δηλώσεις συμμετοχής: Ανδριάνα Αγγελοπούλου: 6947 354515
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
Κακουδάκη Τζωρτζίνα, θεατρολόγος, σκηνοθέτης
Θεατρολόγος, σκηνοθέτης.΄Εχει διδάξει «Διδακτική του Θεάτρου» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας (2004-2007) και «Εμψύχωση κούκλας στο Νηπιαγωγείο» στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Βόλου και το Διδασκαλειο Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Αθηνών (2007-12). Έχει διδάξει Θεατρική Αγωγή στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια Εκπαίδευση, στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο/ Λύκειο Γέρακα, στο ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού, σε πλήθος δημοσιών ΙΕΚ (από το 2002-2012) και σε διεθνή προγράμματα παιδαγωγικής μέσω του θεάτρου (με τελευταίο το πρόγραμμα της ΄Υπατης Αρμοστείας και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2015). Διδάσκει Ιστορία/ Δραματουργία Θεάτρου στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στη δραματική σχολή Πράξη Επτά. Έχει διευθύνει βιωματικά θεατρικά εργαστήρια σε πανεπιστημιακά φεστιβάλ θεάτρου στο Βέλγιο, Λιθουανία, Λευκορωσία, Πολωνία, Γερμανία, Αίγυπτο, Μεξικό, Λίβερπουλ. Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου (1997- 2004). Συν-συγγραφέας του Βιβλίου «Θέατρο- Θεατρική Αγωγή» του ΙΔΕΚΕ, 2007 και «Διαδρομές Βιωματικής Μάθησης», εκδ. Κέδρος, 2011. Έχει συντάξει τους Οδηγούς Σπουδών των Καλλιτεχνικών Σχολείων για τα μαθήματα Σκηνοθεσία Θεάτρου και Αισθητική/Σκηνοθεσία Κινηματογράφου του ΙΕΠ (2015). Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις για νέους Μετά τον Αφρό 2009 (Youth Festival, Θέατρο Χώρα), Tζακ Θορν Ρισπέκτ /Θάβοντας τον αδελφό σους το πεζοδρόμιο 2010 (Θέατρο Χώρα), Αριστοφάνη Όρνιθες 2011, Σαίξπηρ Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας 2012, Γκαίτε Φάουστ 2013, Σοφοκλή Αντιγόνη 2014-16, Aριστοφάνη Νεφέλες, 2016 -17 (στο Θέατρο Νέου Κόσμου και σε σχολεία Β Βάθμιας Εκπαίδευσης). Έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε πλήθος παραστάσεων. Έχει διοργανώσει πλήθος φεστιβάλ Νέων Δημιουργών σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και θέατρα. Από τον Απρίλιο 2016 είναι υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Δούβου Γιούλη, θεατρολόγος- παιδαγωγός.
Θεατρολόγος του Πανεπιστημίου Πατρών με παιδαγωγική κατάρτιση και μεταπτυχιακή φοιτήτρια Σχολής Καλών Τεχνών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου ¨Η Δραματική Τέχνη και οι Παρασταστικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και στη δια βίου Μάθηση¨ . Υπεύθυνη του Θεατρικού Εργαστηρίου για Παιδιά και Εφήβους και συνυπεύθυνη του Διαπολιτισμικού Εργαστηρίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας. Θεατρολόγος Αρσακείων Σχολείων Πάτρας. Συνδημιούργησε το 2006 το θεατρικό εργαστήρι ¨Επί Δράσει¨ για παιδιά και ενήλικες. Εργάζεται στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Μετα-δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εδώ και 12 χρόνια. Έχει εμψυχώσει θεατρικά εργαστήρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Έχει συμμετάσχει και οργανώσει σεμινάρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας, εμψύχωσης ομάδων, διδακτικής θεάτρου, δραματουργίας, δραματοθεραπείας και master- classes. Έχει συνεργαστεί σε πολλές θεατρικές παραστάσεις και θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα.