Το θεατρικό εργαστήρι για παιδιά και εφήβους του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας ανοίγει αυλαία και υποδέχεται τους φίλους του για έκτη συνεχή χρονιά!!!
14.9.2017
Από την Δευτέρα 2η Οκτωβρίου 2017 ξεκινούν οι ομαδικές δράσεις του Εργαστηρίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας με άξονα το θέατρο. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, τη μίμηση, τη παντομίμα, το εκπαιδευτικό δράμα, τις ασκήσεις (ρυθμού, εμπιστοσύνης, παρατηρητικότητας, μνήμης, αισθήσεων, φαντασίας, επικοινωνίας, συνεργασίας), τη σωματική έκφραση, την εξάσκηση φωνής- λόγου, τις μουσικοκινητικές ασκήσεις, τα παιχνίδια ρόλων, τους αυτοσχεδιασμούς, και τις δραματοποιήσεις, το παιδί έρχεται σε επαφή με τον εσωτερικό του κόσμο, αλλά και το περιβάλλον του. Εκφράζεται και διοχετεύει δημιουργικά την ενέργεια του, ενώ παράλληλα ενδυναμώνεται η αίσθηση της ομαδικότητας και ενισχύεται η σκέψη του, τα συναισθήματά του και κυρίως η φαντασία του! Το παιδί καταφέρνει να εξωτερικεύει τις προσωπικές του εμπειρίες, ιδέες και συναισθήματα σε ποικίλες εκφραστικές μορφές, αλλά και να εκφράζει ελεύθερα και αβίαστα τον ψυχικό του κόσμο και την προσωπική του άποψη. Στόχος μας να μπορέσουν τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και να καλλιεργήσουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, αλλά και να εκτονώσουν την ενεργητικότητά τους με έναν δημιουργικό και πολύ διασκεδαστικό τρόπο.
Τμήματα ανά ηλικίες: 3-4, 4-5, 5-6, 6-8, 8- 10, 10- 12, έφηβοι Α΄ κ Β΄ Γυμνασίου, Έφηβοι.
Αυτή τη χρονιά θα λειτουργήσουν και 2 νέα τμήματα:
• ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 2- 3,5 ΕΤΏΝ & ΤΟΝ ΓΟΝΕΑ ΤΟΥΣ
Ο πιο όμορφος και δημιουργικός τρόπος για να αναπτυχθούν τα παιδιά αυτής της τρυφερής ηλικίας και να ενταχθούν ομαλά σε δραστηριότητες που δε θα είναι απαραίτητη η παρουσία των γονιών τους, είναι να ανακαλύψουν την “τέχνη” του παιχνιδιού, μαζί με τους γονείς τους. Με την καθοδήγηση του εμψυχωτή, παιδιά και γονείς ενεργοποιούν τη φαντασία τους, μαθαίνουν να παρατηρούν και να εξασκούν τη συγκέντρωση και την προσοχή τους. Μέσα από τη διασκέδαση, αναπτύσσουν την κρίση τους και εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους. Η απαραίτητη για τις μικρές αλλά και τις μεγαλύτερες ηλικίες “αγκαλιά” γίνεται παιχνίδι, η δημιουργία σχέσης αλληλεπίδρασης με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, συντελεί στην απελευθέρωση των αναστολών και του άγχους. Η παρουσία των γονιών ενθαρρύνει τα μικρά παιδιά στην κοινωνικοποίησή τους, στην εκφραστικότητά τους και στην ομαλή ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη. Η κίνηση στο χώρο και στο χρόνο, η μουσική, τα τραγούδια, τα παραμύθια είναι μερικά μόνο από τα εκφραστικά μέσα, που το δημιουργικό αυτό παιχνίδι, γίνεται διασκέδαση και χαρά για μικρούς και μεγάλους.
• ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΟΝΕΩΝ
To Θεατρικό Εργαστήρι για παιδιά και εφήβους του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας για δεύτερη χρονιά θα υλοποιήσει βιωματικά εργαστήρια για γονείς που έχουν το ενδιαφέρον και την περιέργεια να περάσουν τις πόρτες μας για να γευτούν τους καρπούς των προσπαθειών μας. Η ιδέα αυτή γεννήθηκε μέσα από προσκλήσεις και ιδέες των ίδιων των γονιών και ζωντάνεψε με την ένθερμη συμμετοχή τους. Οι γονείς στα εργαστήρια αυτά προσκαλούνται να παίξουν, να επικοινωνήσουν, να εκφραστούν και να διερωτηθούν για ζητήματα που τους αφορούν, δημιουργώντας μια συνθήκη ευκαιρίας όπου μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο, με μέσο τη χαρά και σκοπό τη συνεξέλιξη!
Τα σεμινάρια ενσωματώνονται πλήρως στη φιλοσοφία του Θεατρικού Εργαστηρίου και αποτελούν προσομοιώσεις λειτουργίας των ομάδων των παιδιών και των εφήβων που φιλοξενεί. Θα σκιαγραφήσουμε τα όνειρά μας και με αυτά ως αφετηρία θα δουλέψουμε πάνω στις ευχές μας και τις προσδοκίες μας για τα παιδιά μας, θα ανακαλύψουμε τις υπερδυνάμεις μας και τον τρόπο που επιδρούν στις ζωές μας, θα αναστοχαστούμε για τον τρόπο που επικοινωνούμε και με αφορμή αυτό θα παίξουμε πολύ, θα διασκεδάσουμε και θα συγκατασκευάσουμε έναν χώρο μεταβατικό όπου συναντιόμαστε με τους "μικρούς" μας εαυτούς και ανακαλύπτουμε τους "μεγάλους μας" εαυτούς μας στο τώρα.
ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Στο ετήσιο εργαστήρι έκφρασης και δημιουργίας τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, θα ταξιδέψουν στον μαγικό κόσμο της τέχνης. Με οδηγό τη φαντασία και την ελεύθερη έκφραση, θα βιώσουν τις κατάλληλες εμπειρίες για την αρμονική ψυχοπνευματική τους ανάπτυξη. Ο αυτοσχεδιασμός, η παντομίμα, η σωματική έκφραση, ο ρυθμός, η ελεύθερη κίνηση, οι κατασκευές, τα παραμύθια και οι αυτοσχέδιες ιστορίες είναι μόνο μερικά από τα μέσα με τα οποία, μαζί με τα παιδιά θα προσεγγίσουμε διάφορα θέματα από τον υλικό και φυσικό κόσμο. Τα παιδιά ταξιδεύοντας με το σώμα τους στο χώρο, στο χρόνο και σε όλα τα επίπεδα, αρχίζουν σταδιακά να εμπιστεύονται τα μέλη της ομάδας τους, να επικοινωνούν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Σκοπός του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να εκφράσουν τις προσωπικές τους εμπειρίες και να αναπτυχθούν ομαλά, μέσα από διάφορες δράσεις θεατρικού παιχνιδιού, μουσικοκινητικής αγωγής και δημιουργικής κίνησης. “Ο καλύτερος τρόπος επικοινωνίας και έκφρασης είναι το παιχνίδι.”
Η Γιούλη Δούβου, θεατροπαιδαγωγός και υπεύθυνη του Θεατρικού Εργαστηρίου.
σημειώνει για την Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση:
«Ο Winnicott το 1979, ασχολήθηκε με το ανθρώπινο όν, όταν παίζει. Σύμφωνα με την άποψή του το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα πραγμάτωσης στον άνθρωπο. Τόσο ο ενήλικας όσο και το παιδί, έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τη δημιουργική συναίσθηση. Η δεξιότητα αυτή είναι που στη συνέχεια μας προσφέρει βαθιά ικανοποίηση για την κατανόηση και εκτίμηση της αξίας της ίδιας της ζωής. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα υπάρχει διάχυτη η συσχέτιση κοινωνικής υγείας και θεάτρου. Ο Evreinov από το 1927 ήδη τόνισε τη σπουδαιότητα του θεάτρου σε ανάγκη ζωτικότητας για τον άνθρωπο, αφού την εξίσωσε με την τροφή, το νερό, τον αέρα και τον έρωτα. Η συσχέτισή του με την υγεία συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας στις κοινωνικές, ψυχιατρικές, παιδαγωγικές επιστήμες συμπεραίνοντας, παρόλες τις διαφορετικές θεωρήσεις, πως η βιωματική διαδικασία του θεάτρου εκτός από αναψυχή αποτελεί σημαντικό στοιχείο διατήρησης και ακόμα αποκατάστασης της υγείας. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η αυτοεικόνα τους και διευκολύνεται η κοινωνική τους προσαρμογή.
Συμπερασματικά οι στόχοι της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση είναι η ανάδειξη του θεάτρου ως πλαισίου διαπολιτισμικής αγωγής και ευρύτερης παιδείας των μαθητών. Χώρου συνάντησης προσωπικοτήτων, ετεροτήτων και ουσιαστικής αποδοχής και αλληλεπίδρασης. Η παροχή της συντελείται με τρόπο συμβατό προς την παιδαγωγική, τη ψυχολογία και τη θεατρολογία και οδηγεί στην αλλαγή των επικοινωνιακών σχέσεων μεταξύ διδάσκοντα και διδασκόμενου και την ανανέωση της διδακτικής μεθοδολογίας».
ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ-ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
3- 4 ΕΤΩΝ:
ΤΕΤΑΡΤΗ 20/9: 6:00- 7:00
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/9: 7:15- 8:15
4- 5 ΕΤΩΝ:
ΤΕΤΑΡΤΗ 20/9: 7:15- 8:15
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/9: 6:00- 7:00
5-6 ΕΤΩΝ:
ΤΕΤΑΡΤΗ 27/9: 6:00- 7:00
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/9: 7:15- 8:15
6-8 ΕΤΩΝ:
ΤΕΤΑΡΤΗ 27/9: 7:15- 8:15
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/9: 6:00- 7:00
8- 10 ΕΤΩΝ:
ΣΑΒΒΑΤΟ 30/9: 11:00- 12:15.
Συμμετοχή μετά από κράτηση θέσης. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΑΠΟ 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
τηλ: 2614 014 979 & 694 7354515 (απογεύματα 6:00- 9:00 μμ. ΦΑΒΙΕΡΟΥ 43)
(Υπεύθυνη γραμματείας: Αγγελοπούλου Ανδριάνα)