Ένας λαβύρινθος συναισθημάτων μέσα από την πάλη διαφορετικών πολιτισμών
Ο Μότσαρτ άρχισε να γράφει την όπερα «Η Απαγωγή από το Σεράι» το 1781 και την ολοκλήρωσε το 1782. Το λιμπρέτο ανήκει στον Gottfried Stephanie βασισμένο στο λιμπρέτο του Christoph Bretzner από την κωμωδία "Belmont und Constanze" . Η πρεμιέρα δόθηκε στη Βιέννη στις 19 Ιουλίου του 1782.
Πρόκειται μια «εξωτική περιπέτεια», η πλοκή της οποίας ξετυλίγεται τον 16ο αιώνα σε ένα χαρέμι της Τουρκίας. Ανήκει στο είδος της γερμανικής κωμικής όπερας «Singspiel», η οποία περιλαμβάνει μουσικά μέρη και πεζούς διαλόγους. Το βιεννέζικο Singspiel που μέχρι εκείνη την εποχή επισκιαζόταν από την "παντοκρατορία" της ιταλικής όπερας στη Βιέννη και γενικότερα στο γερμανόφωνο ευρωπαϊκό χώρο, γνώρισε με μιας, με την εμφάνιση της "τουρκικής" αυτής όπερας του Μότσαρτ, μία εντυπωσιακή αναβάθμιση, ώστε δίκαια το συγκεκριμένο έργο να θεωρείται σημαντικό για τη μετέπειτα εξέλιξη της γερμανικής όπερας.
Η υπόθεση της όπερας ξετυλίγεται όταν ο Μπελμόντε, ένας νεαρός Ισπανός ευγενής, φτάνει στην Τουρκία και αναζητά την αγαπημένη του Κονστάντσε, η οποία έχει πουληθεί ως σκλάβα στον πασά Σελήμ από πειρατές. Μαζί της έχουν πουληθεί ο Πεντρίγιο και η αγαπημένη του, Μπλόντε, οι οποίοι και αυτοί ήταν στην υπηρεσία του Μπελμόντε. Ο Σελήμ Πασάς αγαπάει με πάθος την πανέμορφη Κονστάντσε, ενώ ο Οσμίν, ο οικονόμος των ανακτόρων του πασά, έχει ερωτευθεί την Μπλόντε. Ο Μπελμόντε φθάνει κοντά στο Σεράι για να απελευθερώσει τους φίλους του και συστήνεται στον πασά ως Ιταλός αρχιτέκτονας. Το σχέδιο απόδρασης των τεσσάρων αποτυγχάνει και αφού συλλαμβάνονται οδηγούνται στον Σελήμ, ο οποίος ακούγοντας την ιστορία τους συγκινείται και τους αφήνει ελεύθερους.
Το έργο αυτό πέρα από μία «εξωτική περιπέτεια» θέτει ερωτήματα πάνω σε υπαρξιακές εμπειρίες της ζωής όπως ο έρωτας, η ζήλεια, η απογοήτευση, η εξουσία και η απληστία. Ο 26χρονος τότε Μότσαρτ μέσα από την όπερα αυτή δίνει έμφαση στην ανοχή σε άλλες πολιτισμικές θεωρήσεις και νοοτροπίες, στη συνύπαρξη διαφορετικών πολιτισμών και την ανθρωπιά. Το έργο διακρίνεται για το συναισθηματικό του βάθος και την ωριμότητα της σύλληψης. Η απαγωγή θα επιτευχθεί μέσα από έναν λαβύρινθο συναισθημάτων, στον οποίο εμπλέκονται όλα τα πρόσωπα του δράματος.
Πληροφορίες
Δημοτικό Θέατρο Απόλλων
Πληροφορίες Κρατήσεις; 2610 273613 - www.ticketservices.gr
Παραστάσεις:3,4,5,6,8,9,10,11,12,13 Μαΐου 2018, στις 21:00
Με την υποστήριξη του Goethe Zentrum Πάτρας
συντελεστές
-
Wolfgang Amadeus Mozart
Μουσική -
Johann Gottlieb Stephanie
Λιμπρέτο -
Michael Richard Seibel
Σκηνοθεσία -
Φαίδρα Γιαννέλου
Μουσική Διεύθυνση -
Λαμπρινή Καρδαρά
Σκηνογραφία - Ενδυματολογία -
Νίκος Λυμπεράτος
Επιμέλεια Κίνησης -
Χρήστος Καρτέρης
Video Art -
Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Σχεδιασμός Φωτισμών -
Λίνα Γερονίκου
Διδασκαλία Χορωδίας -
Γεώργιος Π. Τσομής
Επιστημονικός Σύμβουλος Όπερας -
Ίνα Τσέλιου
Μακιγιάζ -
Κωνσταντίνα Περλέγκα
Βοηθός Σκηνοθέτη
Μονωδοί του Int. Opera Studio Πάτρας
Guests
Ορχήστρα Δημοτικού Ωδείου
μουσικοί
Χορωδία Opera Studio Πάτρας
-
Καλλιόπη Αγγελοπούλου
-
Κωνσταντίνος Καββαθάς
-
Βασίλης Κωνσταντάρας
-
Μαριάννα Μεσσαλά
-
Διονύσης Μυλωνάς
-
Μαριλένα Νησίδη
-
Διονυσία Ντρουβάρη
-
Σταύρος Παναγιωτάτος
-
Χρύσα Πανταζοπούλου
-
Ελένη Παπαπροκοπίου
-
Θεοδώρα Πατσιαλού
-
Αδαμαντία Παπαχαραλαμποπούλου
-
Φωτεινή Τσίγκα
-
Ευαγγελία- Βενετία Τσιούτσια
-
Θεοδώρα Χατζηνικόλα
-
Λούση Χριστοδούλου