Την ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου καταγράφει ο Χάρολντ Πίντερ στην Προδοσία, ένα από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, στήνοντας για τους ήρωές του ένα ευφυές παιχνίδι με τον χρόνο.
Ουσιαστικά ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος με το παιχνίδι των σχέσεων, με τις κρυφές επιδιώξεις, τις σκόπιμες αποκρύψεις, τα μυστικά και τα ψέματα αλλά κυρίως με τις αντιφάσεις της ζωής .
Την Προδοσία επέλεξε το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας για την Κεντρική του Σκηνή , σε νέα μετάφραση του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη και σκηνοθεσία Γιώργου Ζαμπουλάκη, που θα παρουσιαστεί στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων της Πάτρας, την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022, στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 150 χρόνια του θεάτρου Απόλλων.
Συντελεστές:
Μετάφραση : Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Σκηνοθεσία : Γιώργος Ζαμπουλάκης
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία : Θάνος Βόβολης
Σχεδιασμός ήχου : Θάνος Πολυμενέας – Λιοντήρη
Σχεδιασμός φωτισμών : Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Σχεδιασμός Video : Eugenia Demeglio
Βοηθός Σκηνοθέτη : Κατερίνα Αλέξη
Βοηθός σκηνογράφου : Μάρθα Μαύρη
Διεύθυνση Παραγωγής: Τίνα Γιοβάνη
Φωτογράφιση παράστασης: Στέφανος Σάμιος
Διανομή :
Έμμα : Aurora Marion
Ρόμπερτ : Μάνος Βαβαδάκης
Τζέρρυ : Παναγιώτης Γαβρέλας
Σερβιτόρος: Μάριος Μάνθος
Σημείωμα Σκηνοθέτη
Ο Χάρολντ Πίντερ, με την «Προδοσία»
δημιουργεί μία ακριβή ανατομία του έρωτα και της επιθυμίας. Παρασύρει τον θεατή σε μια περιοχή οικεία και ταυτόχρονα επικίνδυνη. Ο χρόνος, η μνήμη, οι παύσεις, που αποκαλύπτουν τη γύμνια των λέξεων,οι σιωπές, που εμπεριέχουν την τρικυμία των συναισθημάτων, η ίδια η γλώσσα, ως μια διφορούμενη συναλλαγή. Η ιδέα για τη σκηνοθεσία βασίζεται σε τρείς άξονες.
Άξονας πρώτος :η πολιτική διάσταση,καθώς οι υποκειμενικές σχέσεις τοποθετούνται σε παράθεση με το τι συμβαίνει στον κόσμο,για παράδειγμα :
πώς η πετρελαϊκή κρίση της δεκαετίας του 70’ συμβάλλει στη διάλυση του τριγώνου
ή πώς οι ιδέες του Μάη του 68' βοηθούν τη δημιουργία του.Μια αντιπαράθεση του δημόσιου με το ιδιωτικό.
Άξονας δεύτερος :η σκηνική εκδοχή της κινηματογράφησης της «Προδοσίας»
(όλα συμβαίνουν σε ένα κινηματογραφικό στούντιο)
δεν εγκλωβίζουν τον θεατή στην πλοκή
αλλά του επιτρέπουν να γίνει μέτοχος και παρατηρητής της δημιουργίας του έργου.
Ενώ ταυτόχρονα, επιτρέπει στους ηθοποιούς διαφορετικές υποκριτικές εκδοχές.
Η αποστασιοποίηση ως ερμηνευτική και αισθητική γραμμή.
Άξονας τρίτος :η ακουστική, ρυθμολογική ανάλυση και η αντιμετώπιση του κειμένου ως μουσική.Μια παρτιτούρα από λέξεις, εντάσεις, ενέργεια, συναισθήματα,
που καλούνται οι ηθοποιοί να εκτελέσουν στη σκηνή. Mε την Προδοσία υποστηρίζεται η σταθερή θέση του θεάτρου να παρουσιάζει μεγάλα θεατρικά κείμενα και να προσφέρει, στην κοινωνία που απευθύνεται, καλλιτεχνικό έργο που συμβάλλει στη μόρφωση, στο διάλογο με τη σύγχρονη τέχνη και στη διανόηση της ύπαρξης του ανθρώπου. -Γιώργος Ζαμπουλάκης
ΙΝΦΟ
Δημοτικό Θέατρο Απόλλων
Πρώτη παράσταση Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022 και ώρα 21:30
Το έργο θα παίζεται κάθε Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη- Παρασκευή -Σάββατο στις 21:30 και Κυριακή στις 20:00. Δευτέρα 26/12 & 2/1 στις 21:30
Παραστάσεις έως και την Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2023
Πληροφορίες-κρατήσεις στο τηλέφωνο του ταμείου :2610273613 και ηλεκτρονικά στο https://www.ticketservices.gr/event/prodosia-harold-pinter/?lang=el
και στο Βιβλιοπωλείο Ροδόπουλος-Κορίνθου και Φιλοποίμενος, Πάτρα
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 12 ευρώ – Κάθε Τετάρτη Λ. Βραδινή με γενική είσοδο 8 ευρώ. Ισχύει η πολιτική εισιτηρίων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας
συντελεστές
-
Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Μετάφραση -
Γιώργος Ζαμπουλάκης
Σκηνοθεσία -
Θάνος Βόβολης
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία -
Θάνος Πολυμενέας – Λιοντήρη
Σχεδιασμός ήχου -
Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Σχεδιασμός φωτισμών -
Eugenia Demeglio
Σχεδιασμός Video -
Κατερίνα Αλέξη
Βοηθός Σκηνοθέτη -
Μάρθα Μαύρη
Βοηθός σκηνογράφου -
Τίνα Γιοβάνη
Διεύθυνση Παραγωγής -
Στέφανος Σάμιος
Φωτογράφιση παράστασης