ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

375η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας της Δευτέρας 23 Δεκεμβρίου 2024

23.12.2024

                                                                                      Αρ.Πρωτ: 1770/23-12-2024

 

Στην Πάτρα, τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024  συνήλθε σε μεικτή συνεδρίαση  το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιχείρησης, ύστερα από την υπ’ αριθμ. 1758/19-12.2024 έγγραφη πρόσκληση της Προέδρου του Δ.Σ.,  προκειμένου να συζητήσουν και να λάβουν απόφαση για τα παρακάτω θέματα της ημερησίας διάταξης:

 

Θέματα ημερήσιας διάταξης:

 

  1.  Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης 2025.
  2. Χρηματοδότηση Κοινωφελούς Επιχείρησης ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας από το Δήμο Πατρέων για την κάλυψη της διαφοράς εσόδων – εξόδων του Προϋπολογισμού έτους 2025.
  3. Προϋπολογισμός και Στοχοθεσία Οικονομικού Έτους 2025

 

 

 

          

 

Αφού διαπιστώθηκε νόμιμη απαρτία, δηλαδή σε σύνολο εννέα (9) τακτικών μελών, βρέθηκαν παρόντα  τα τέσσερα (4)  παρακάτω  τακτικά μέλη, τέσσερα (4) τακτικά μέλη  απόντα και τρία (3) αναπληρωματικά μέλη.

 

Παρόντες:

Καραθανασοπούλου Λυδία (Πρόεδρος)

Βάης Πέτρος

Αγγελόπουλος Γεώργιος

Αθανασοπούλου Ευανθία (Συμμετέχει μέσω τηλεδιάσκεψης)

Μαίρη Νικολάου (αναπληρώνει τον κ Μιχάλη Αναστασίου) 

Δραγώτης Κώστας (αναπληρώνει τον κ Μαγιάκη Γεώργιο)

Σκαρλάτου Ρένα (αναπληρώνει την κ Μητρούλια Σοφία)

 

Απόντες:

Μιχάλης Αναστασίου

Μαγιάκης Γεώργιος

Ροϊλού Ιωάννα

Σταματιάδου Μαριάννα

 

Μετά τη διαπίστωση της απαρτίας, η Πρόεδρος εισηγήθηκε το θέμα της ημερήσιας διάταξης:

 

Θέματα ημερήσιας διάταξης:

1) Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης 2025.

 

ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ 2024-2025

 

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας συνεχίζει και φέτος, το πολιτιστικό του έργο. Πάρα τη δύσκολη συγκυρία, με τις ιδιαίτερες οικονομικές συνθήκες καθώς και την έλλειψη σταθερής θεατρικής σκηνής, αφού προσωρινά το Δημοτικό θέατρο Απόλλων έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020», παρουσιάζει για την περίοδο 2024-2025 μια συνολική πρόταση με βασικές κατευθύνσεις όπως:

  • Συνεργασία με τα πολιτιστικά τμήματα του Δήμου. Συνένωση δυνάμεων για την αξιοποίηση του σπουδαίου καλλιτεχνικού δυναμικού που διαθέτουν για καλύτερο αποτέλεσμα και συντονισμένη προσφορά στην πόλη μας. Σ’ αυτό το πλαίσιο θα υπάρξει συνεργασία και θα στηριχτούν και οι κοινωνικές δομές του Δήμου, τα ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ-ΚΟΜΑΙΘΩ και ΑΜΠΕΤ ΧΑΣΜΑΝ, το Κέντρο Ψυχικής Υγείας, τα ΚΑΠΗ, το Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων, οι Δημοτικές κατασκηνώσεις, το Λαϊκό Φροντιστήριο.
  • Η κεντρική σκηνή παρουσιάζει το έργο «Δεν πληρώνομαι; Δεν πληρώνω!» του Ντάριο Φο, σε σκηνοθεσία Θανάση Θεολόγη.
  • Η παιδική σκηνή, που παρακολουθούν δεκάδες σχολεία και εκατοντάδες μαθητές, παρουσιάζει το έργο «Που να σκάσεις Κριστομπίτα δε θα πάρεις τη Ροζίτα» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, σε διασκευή-σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου.
  • Το Άρμα Θέσπιδος, που συμπληρώνει 10 χρόνια ζωής και δράσης, θα συνεχίσει και φέτος το έργο του, με στόχο να φτάσει σε κάθε γειτονιά, χωριό και πόλη της Πάτρας και της περιφέρειάς μας.
  • Συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και παρουσίαση του έργου Τα παιχνίδια των άλλων σε  σκηνοθεσία Γιούλης Δούβου.
  • Συνεργασία με το πανεπιστήμιο Πατρών και κύρια με τα τμήματα Φιλοσοφίας και Θεατρικών Σπουδών με μαθήματα φιλοσοφίας και άλλες κοινές δράσεις όπως το Φεστιβάλ Γκόλφω.
  • Η Ανώτερη Δραματική Σχολή, που δημιουργήθηκε το 2013 και από το 2014, με τη Δημοτική μας Αρχή, διατηρήθηκε, αναπτύχθηκε και σήμερα αποτελεί μία από τις σημαντικότερες και επιλέξιμες σχολές.
  • Το Θεατρικό Εργαστήρι, με έργα υποδομής βελτίωσε την ποιότητα του χώρου και το ενδιαφέρον είναι μεγάλο.

 

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

«ΠΟΥ ΝΑ ΣΚΑΣΕΙΣ ΚΡΙΣΤΟΜΠΙΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΗ ΡΟΖΙΤΑ»

Πρόκειται για διασκευή του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του θεάτρου Γιάννη Καλατζόπουλου στο έργο του Ισπανού συγγραφέα Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα Οι Φασουλήδες του Κατσιπόρα.

Το 1927 ο ποιητής άρχισε να γράφει την ιστορία του Δον Κριστομπάλ και της Ροζίτας για το κουκλοθέατρο η οποία και αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, στην οποία η υπόθεση το ύφος και οι ήρωες αποτελούν αναπόληση της Κομμέντια ντελ Άρτε.

Η ιστορία:

Ο Κουνούπης αφηγείται την ερωτική ιστορία της μικρής και όμορφης Ροζίτας, η οποία αγαπάει τον ανέμελο και ονειροπόλο Κοκολίκο. Ο πατέρας της όμως θέλει να την παντρέψει με τον πλούσιο, γέρο και άγριο Δον Κριστομπίτα που με το ρόπαλο της εξουσίας και τη φουσκωτή κοιλιά της παντοδυναμίας του, τρομοκρατεί τους φτωχούς και τους αδύναμους… και τότε εμφανίζεται ο Κουρίτο, που αγαπούσε τη Ροζίτα από μικρό παιδί, και γύρισε αποφασισμένος να την παντρευτεί.

Τι θα γίνει τελικά; Ποιος θα πάρει την όμορφη Δόνια Ροζίτα; Τι ρόλο θα παίξουν σ’ αυτή την ιστορία ο ταβερνιάρης Συννεφοτρομάρας, ο παπουτσής Λιγοψύχης, ο κουρέας Φίγκαρο ή η νεράιδα, Ώρα Μία?.

 

Συντελεστές:

Διασκευή-σκηνοθεσία: Γιάννης Καλατζόπουλος

Σκηνικά-Ενδυματολογική Επιμέλεια: Γιάννης Μετζικώφ

Πρωτότυπη Μουσική: Δημήτρης Λέκκας

Ενορχήστρωση, σύνθεση  και διδασκαλία: Φίλιππος Περιστέρης

Χορογραφίες: Κατερίνα Ανδριοπούλου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκος Παρασκευόπουλος

Βοηθός Σκηνογράφου: Ελένη Σουμή

Φωτογράφηση παράστασης: Νίκος Τσακανίκας

 

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Ιωάννα Αγγελοπούλου, Σταύρος Δημόπουλος , Γιάννης Καλατζόπουλος, Σπύρος Κουβαρδάς, Γεωργία Μυλωνά, Νίκος Παρασκευόπουλος, Τάσος Χρυσόπουλος.

 

Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Ντάριο Φο

«ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΜΑΙ; ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ!»

Tsakanikas-201

Πενήντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την πρεμιέρα του έργου «Δεν πληρώνομαι; Δεν πληρώνω!» του Νομπελίστα Ιταλού δραματουργού, ηθοποιού και σκηνοθέτη Ντάριο Φο. Το έργο μεταφράστηκε και παίχτηκε με τεράστια επιτυχία στις σκηνές όλου του κόσμου. Το 2007 ο Ντάριο Φο ξαναέγραψε το έργο, με στόχο να το προσαρμόσει στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο γίγνεσθαι, και του έδωσε νέο τίτλο: «Δεν πληρώνομαι; Δεν πληρώνω!» Αυτή την αναθεωρημένη εκδοχή παρουσιάζει το έργο:

Το έργο αποτυπώνει τη δυσφορία των ανθρώπων της εργατικής τάξης για την μειωμένη αγοραστική τους δύναμη λόγω πληθωρισμού. Στο Μιλάνο, λίγο μετά το πρώτο ανέβασμα του έργου τον Οκτώβριο του 1974, οργισμένοι πολίτες εισέβαλαν σε σούπερ μάρκετ και “απαλλοτρίωσαν” προϊόντα. Η πραγματική ζωή ξεπέρασε την φαντασία της Τέχνης. Κεντρικό πρόσωπο του έργου η Αντωνία η οποία, έχει πάρει κάποια προϊόντα από το σούπερ μάρκετ χωρίς να πληρώσει, όπως και άλλες, εξοργισμένες με τις εξωφρενικές τιμές νοικοκυρές, και δίνει ένα μέρος από αυτά στην φίλη της Μαργαρίτα. Σύντομα όμως εισβάλλει στο σπίτι της η αστυνομία, που αναζητά τα κλεμμένα προϊόντα. Και αρχίζει μια σειρά ξεκαρδιστικών παρεξηγήσεων, όταν η Αντωνία πείθει τον σύζυγό της Τζοβάνι και την αστυνομία ότι η φουσκωμένη –από τα κλεμμένα προϊόντα που κρύβει η κοιλιά της Μαργαρίτας οφείλεται σε εγκυμοσύνη.

 

Συντελεστές:

Απόδοση: Γιάννης Καλατζόπουλος

Σκηνοθεσία: Θανάσης Θεολόγης

Σκηνικά: Κατερίνα Παπαγεωργίου

Παίζουν :

Νικολέτα Βλαβιανού, Μαρία Ελευθεριάδη, Γιάννης Καλατζόπουλος, Βασίλης

Κόκκαλης, Γιώργος Ρούφας, Στέλιος Σοφός

 

ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΕΣ

«Τα Παιχνίδια των Άλλων»

 

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία-συμπαραγωγή  με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας  παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση Τα παιχνίδια των άλλων .

Πρόκειται για την ιστορία δύο αγοριών που ζουν τη φρίκη του πολέμου. Το ένα ζει την φρίκη μέσα στο στρατόπεδο συγκέντρωσης και το άλλο τις συνέπειες αυτής της φρίκης εκτός στρατοπέδου. Ζουν σε δύο κόσμους τόσο διαφορετικούς αλλά τόσο παρόμοιους. Μέσα από τα μάτια τους, ο θεατής βιώνει την απώλεια, τον φόβο, αλλά και την ελπίδα που αναδύεται από την ανθρωπιά, το όραμα και την ανθεκτικότητά τους, προάγοντας ταυτόχρονα την ελπίδα για την ειρήνη.  Η ιστορία αυτή δε γνωρίζει εθνικότητες και χρόνο. Απαντάται ακόμα και σήμερα στο εδώ και τώρα.

Η παράσταση αφορά και σε σχολεία και συνοδεύεται από Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα που προσφέρεται δωρεάν από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, με ασκήσεις και δραστηριότητες που οδηγούν σε μια πολυδιάστατη βιωματική εμπειρία μάθησης που αγγίζει τόσο το μυαλό όσο και την καρδιά των μαθητών/ριών.

Η παράσταση στοχεύει σε:

Ιστορική Μνήμη: Να παρέχει στους μαθητές μια ολοκληρωμένη κατανόηση της ιστορίας του Ολοκαυτώματος, των αιτίων και των συνεπειών του.

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση : Να ενισχύσει την κατανόηση και την ευαισθητοποίηση γύρω από τα θέματα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Κοινωνικές Δεξιότητες: Να ενισχύσει την ενσυναίσθηση και την κατανόηση των μαθητών μέσω της προσωπικής σύνδεσης με τις ιστορίες των θυμάτων και των επιζώντων.

Ενεργή Πολιτειότητα: Να ενθαρρύνει τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη, τον διάλογο και να εξετάσουν τις ηθικές διαστάσεις των ιστορικών γεγονότων μέσα στη πλαίσιο της κοινωνίας.

Αισιόδοξη Στάση Zωής: Να προάγει την αξία της ειρήνης και να καταπολεμήσει τη μισαλλοδοξία και τον ρατσισμό.

 

Συντελεστές:

Κείμενο: Τζωρτζίνα Κακουδάκη και Γιούλη Δούβου

Σκηνοθεσία: Γιούλη Δούβου

Μουσική επένδυση: Ανδριάνα Αγγελοπούλου

Σκηνικά – Κοστούμια: Μαρία Βασιλάκη

Σύμβουλος Οργάνωσης: Βάσια Κόσσυβα

 

Παίζουν οι ηθοποιοί: Άννα Ζιάκκα, Γιώργος Κομνηνόγλου, Γιάννης Τσάκωνας.

Ακούγεται η φωνή του Γιάννη Καλατζόπουλου

Σπυρίδωνος Περεσιάδη

 

Γκόλφω, η αθάνατη ηρωΐδα

Το Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου, του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών, με αφορμή τα 170 χρόνια από τη γέννηση του Σπυρίδωνος Περεσιάδη στο Μεσορρούγι Αχαΐας και τα 130 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του έργου του «Η Γκόλφω», διοργανώνει υπό την αιγίδα του ΥΠ.ΠΟ. επιστημονικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πατρών

Οι εκδηλώσεις που υποστηρίζονται από το Ίδρυμα Ι&Ε Τοπάλη, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τον Δήμο Πατρέων κ.ά αποσκοπούν στην προσέγγιση και ανάδειξη του σπουδαίου αυτού θεατρικού έργου του Αχαιού δημιουργού, που με τη δύναμη και την αλήθεια του εξακολουθεί να τέρπει και να συγκινεί το θεατρόφιλο κοινό και γενιές καλλιτεχνών όλων των μορφών έκφρασης, από τους συγγραφείς και τους ηθοποιούς έως τους κινηματογραφιστές, τους μουσικούς κ.ο.κ.

 

ΑΡΜΑ ΘΕΣΠΙΔΟΣ

Κάρλο Γκολντόνι Λοκαντιέρα

 Η Μιραντολίνα έχει κληρονομήσει ένα πανδοχείο (ιταλ. «λοκάντα») και καταφέρνει να το διευθύνει με επιτυχία, με μόνο εργαζόμενο τον Φαμπρίτσιο, έναν καμαριέρη που προσβλέπει στην οικονομική και κοινωνική ανέλιξή του. Στο πανδοχείο συχνάζουν διάφοροι τύποι, ιδίως ένας κόμης (λαϊκής καταγωγής άνθρωπος, που έχει αγοράσει τον τίτλο ευγενείας του) και ένας ξεπεσμένος και χρεοκοπημένος μαρκήσιος, που διεκδικούν τον έρωτα της Μιραντολίνας. Ως αντιθετικό στοιχείο χρησιμοποιείται από τον συγγραφέα ο Ιππότης Ριπαφράττα. Δυο θεατρίνες που παριστάνουν (με την ελπίδα πως θα βρουν κάποιον άνδρα να κατακτήσουν) μια κόμισσα και μια μαρκησία, συμπληρώνουν τα πρόσωπα της κωμωδίας. Από την αρχή ο Ιππότης φέρεται ιδιαιτέρως προσβλητικά και κυρίως περιφρονητικά προς τη Μιραντολίνα, η οποία με τη σειρά της αποφασίζει να εκδικηθεί. Ορκίζεται να αποδείξει πως κάθε γυναίκα μπορεί να διεκδικήσει με επιτυχία την ερωτική προσοχή όποιου άνδρα επιθυμεί

Το Άρμα Θέσπιδος, σε συνεργασία με την ΠΕΔ και την Περιφέρεια Δ.Ε συνεχίζει δυναμικά την παρουσία του εκτός σκηνής, δίνοντας παραστάσεις στην περιφέρεια Νοτιοδυτικής Ελλάδας και δίνει δωρεάν παραστάσεις σε ιδρύματα, φυλακές, νοσοκομεία κ.α.

 

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ

 

Το πρόγραμμα σπουδών της Σχολής έχει σχεδιαστεί με στόχο να παρέχει στους σπουδαστές τις απαιτούμενες πρακτικές δεξιότητες για την υποκριτική, καθώς και την άσκηση και κατανόηση της ομαδικής λειτουργίας, την σε βάθος γνώση της αναλυτικής προσέγγισης στη δημιουργική διαδικασία, αλλά και την κατανόηση της δεοντολογίας του επαγγέλματος του ηθοποιού και του καλλιτέχνη εν γένει.

Υπεύθυνος Σπουδών Περικλής Μουστάκης

 

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ Κ.Ε.ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΠΑΤΡΑΣ

 

Tο Θεατρικό Εργαστήρι δημιουργήθηκε και λειτουργεί εδώ και 12 χρόνια ως χώρος έκφρασης των συμμετεχόντων του. Παιδιά ηλικίας από 3 ετών έως και ενήλικες, μέσα από τα πολύτιμα εργαλεία που μας χαρίζει το θέατρο, έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν, να εκφράσουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους, να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και να λάβουν τη χαρά του ανήκειν και του ΜΑΖΙ!

Τα τμήματα μας χωρίζονται ηλικιακά και θεματικά:

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Το παιχνίδι αποτελεί βιολογική ανάγκη για ένα παιδί και μέσω αυτού ανακαλύπτει τον κόσμο γύρω του και τον ίδιο του τον εαυτό. Στην προσχολική ηλικία, τα παιδιά μέσω του παιχνιδιού εξοικειώνονται με τον προφορικό λόγο και με τις μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες, όπως  η  χρήση του σώματος, του προσώπου και η τοποθέτηση της φωνής τους. Επίσης, εξοικειώνονται με τις δυνατότητες της κίνησης και αναπτύσσουν καλύτερο προσανατολισμό και τεχνικές αλληλεπίδρασης με τον χώρο και τα άτομα γύρω τους.

 

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΠΑΙΔΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Τα παιδιά μέσω της μίμησης και του παιχνιδιού ανακαλύπτουν, δοκιμάζουν, μαθαίνουν και εξωτερικεύουν τα συναισθήματα τους. Φτιάχνουν τις δικές τους εσωτερικές αναπαραστάσεις για τον κόσμο γύρω τους. Η φαντασία είναι το κλειδί για τη μεταμόρφωση! Το θεατρικό παιχνίδι, στα πρώτα χρόνια της σχολικής ζωής ενός παιδιού, παρέχει την ευκαιρία της ψυχοσωματικής έκφρασης, της σωματικής και κινησιολογικής ανάπτυξης όπως και της γλωσσικής και εκφραστικής του ικανότητας.

 

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΦΗΒΩΝ

Οι έφηβοι έχουν ανάγκη από πλαίσιο ασφάλειας και αποδοχής. Όλα αυτά τα χρόνια εκφράζουν την ίδια άποψη για το θεατρικό εργαστήρι: «Είναι ο χώρος που μπορούμε να εκφραζόμαστε ελεύθερα και δημιουργικά. Μπορούμε να είμαστε ο εαυτός μας, χωρίς να κρινόμαστε!».

Η ομάδα χτίζεται παίζοντας και δημιουργώντας συνθήκες εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού. Προσεγγίζουμε το θέατρο σαν λειτουργία συνόλου και με αφετηρία τον αυτοσχεδιασμό και την κίνηση μαθαίνουμε να συνυπάρχουμε θεατρικά

 

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ

Κι όμως το παιχνίδι απευθύνεται και στους ενήλικες και μπορεί να είναι αναζωογονητικό, απολαυστικό, ανατρεπτικό και θεραπευτικό! Το παιχνίδι ξυπνά την υπαρξιακή μας συνείδηση! Μας θυμίζει τη χαρά της ζωής, το νόημα του να τη βιώνουμε στο εδώ και τώρα και τα οφέλη φροντίδας του εσωτερικού μας παιδιού!

Με άξονα μεθόδους και τεχνικές της δραματικής τέχνης ενισχύουμε δεξιότητες της συναισθηματικής μας νοημοσύνης με κύρια αυτή της ενσυναίσθησης που βρίσκει πρόσφορη εφαρμογή στη λειτουργία του Ρόλου.

Υπεύθυνη Θεατρικού Εργαστηρίου της Κ.Ε.ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΠΑΤΡΑΣ:

Γιούλη Δούβου, θεατροπαιδαγωγός.

 

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ

                                               

ΚΔΑΠ-ΑΜΕΑ ΚΟΜΑΙΘΩ

Για τα παιδιά με αναπηρία, η ένταξη τους στην κοινότητα, σηματοδοτεί την στήριξη, την αποδοχή τους και το δικαίωμα της ίδια τους της ζωής. Η συνεργασία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ με το ΚΟΜΑΙΘΩ, ενισχύθηκε από τον Πρόεδρο του Κοινωνικού Τομέα του Δήμου Πατρέων κ. Τουλγαρίδη και από τις υπεύθυνες της δομής.

Επίσης στο πλαίσιο της κοινωνικής μας πολιτικής συνεχίζουμε την συνεργασία με τα ΚΑΠΗ του Δήμου, με μαθήματα θεάτρου , οργάνωση παραστάσεων και άλλων παράλληλων δράσεων. 

Θεατρικές δράσεις στα ΚΑΠΗ

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας σε συνεργασία με τον Κοινωνικό Τομέα του Δήμου Πατρέων , στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής  του, συνεχίζει κι αυτή την χρονιά την συνεργασία με τα ΚΑΠΗ της Πάτρας, με στόχο την καλύτερη γνωριμία των συμμετεχόντων με την τέχνη του θεάτρου αλλά και την δημιουργία μίας θεατρικής παράστασης.

Οι συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν στο Α΄ΚΑΠΗ (Βοσπόρου 7-Προσφυγικά) και στο Β΄ΚΑΠΗ (Καζαντζάκη και Κλεάνθη 21 -Αγυιά).

 

Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων

Το Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων του Δήμου Πατρέων, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που πραγματοποιεί κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για την μαθητική κοινότητα της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής, προσφέρει και πρόγραμμα Θεατρικής Αγωγής δυο φορές την εβδομάδα. Τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος Θεατρικής Αγωγής αναλαμβάνει το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, παρέχοντας θεατροπαιδαγωγούς.

Υπεύθυνος δράσης: Γιώργος Μαγιάκης

Γιάννης Καλατζόπουλος

Καλλιτεχνικός Διευθυντής

Κ.Ε ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας

                                                                                           

Το  Δ.Σ. έπειτα από διευκρινιστικές ερωτήσεις και διαλογική συζήτηση και αφού έλαβε υπόψη την εισηγητική έκθεση του Προέδρου και την ανάγκη λήψης σχετικής απόφασης,

                                                         ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ

Ψηφίζει ομόφωνα και εγκρίνει το ετήσιο πρόγραμμα δράσης 2025 του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Η κ Αθανασοπούλου Ευανθία ψηφίζει λευκό

Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 87/2024

 

2) Χρηματοδότηση Κοινωφελούς Επιχείρησης ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας από το Δήμο Πατρέων για την κάλυψη της διαφοράς εσόδων – εξόδων του Προϋπολογισμού έτους 2025.

 

Η Πρόεδρος του Δ.Σ. εισηγείται το θέμα ως εξής:

 

Με την παρ.14 του άρθρου 10 του Ν.4071/2012, η κοινωφελής επιχείρηση είναι δυνατόν να χρηματοδοτείται από τον οικείο δήμο για τις δραστηριότητές της, μετά από σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του. Η χρηματοδότηση του δήμου καλύπτει τη διαφορά μεταξύ εσόδων και εξόδων του ετήσιου προϋπολογισμού της επιχείρησης, ο οποίος συνοδεύεται από εισηγητική έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης που τεκμηριώνει τα έσοδα και τα έξοδα αυτής, σύμφωνα με το ετήσιο πρόγραμμα δράσης της παραγράφου 3 του άρθρου 206 του νόμου 3463/2006.

Σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση του Νόμου, με την ανωτέρω διάταξη επιτρέπεται η χρηματοδότηση κοινωφελούς δημοτικής επιχείρησης από τον οικείο δήμο προκειμένου να καταστεί δυνατή η κάλυψη των αναγκαίων δαπανών της όταν τα έσοδα υπολείπονται των αναγραφόμενων στον προϋπολογισμό της. Η σχετική απόφαση λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του δημοτικού συμβουλίου.

Πλέον η χρηματοδότηση του Δήμου θα καλύπτει τη διαφορά μεταξύ εσόδων και εξόδων του ετήσιου προϋπολογισμού της επιχείρησης, χωρίς τους περιορισμούς (ως προς το είδος των δαπανών) που επέβαλαν οι προ ισχύουσες διατάξεις. Σας παραθέτω το συγκεντρωτικό ταμειακό πρόγραμμα εσόδων-εξόδων έτους 2025, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας απόφασης, απ’ όπου προκύπτει η διαφορά που πρέπει να καλυφθεί από τον Δήμο Πατρέων.

 

Έχοντας, λοιπόν, υπόψη:

  • την παρ.14 του άρθρου 10 του Ν.4071/2012
  • το άρθρο 278 του Ν.3852/2010
  • την παρ 2 του άρθρου 9 του ν. 4071/2012
  • τις διατάξεις του άρθρου 259
  • τον προϋπολογισμό της επιχείρησης
  • το συγκεντρωτικό ταμειακό πρόγραμμα εσόδων-εξόδων έτους 2025,

 

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΣΟΔΩΝ - ΕΞΟΔΩΝ ΕΤΟΥΣ 2025

 
 
 

ΕΞΟΔΑ

ΠΟΣΟ

 

6

Έξοδα Χρήσης

1.149.153.28€

 

7

Επενδύσεις

5.000,00€

 

8

Πληρωμές ΠΟΕ

27.610.34€

 

9

Αποθεματικό

5.750,00€

 
 

ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΟΔΩΝ ΕΤΟΥΣ 2025

1.187.513,62€

 

 

 

ΕΣΟΔΑ

ΠΟΣΟ

0

Τακτικά Έσοδα

115.000,00€

1

Έκτακτα Έσοδα

174.500,00€

4

Επιστροφές Χρημάτων

3.500,00€

5

Χρηματικό Υπόλοιπο

144.513,62€

 

ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ ΕΤΟΥΣ 2025

437.513,62€

 

 

Διαφορά Εσόδων-Εξόδων Έτους 2025

750.000,00€

 

Το ύψος της χρηματοδότησης του Δήμου και η ανάλυση του προγράμματος χρηματοδότησης προς την επιχείρηση για ολόκληρη τη διάρκεια του έτους καθορίζεται από τη διαφορά μεταξύ των συνολικών δαπανών, συμπεριλαμβανομένων και των εξόδων που προέρχονται από παρελθόντα έτη, μείον τα έσοδα, συμπεριλαμβανομένων και των εσόδων από απαιτήσεις προηγούμενων χρήσεων, από τις επιμέρους δραστηριότητες σύμφωνα με το ετήσιο πρόγραμμα δράσης.

 

ΕΤΟΣ

(Α) ΔΑΠΑΝΕΣ (ΠΟΣΟ ΣΕ €)

(Β) ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΠΟΣΟ ΣΕ €)

(Γ) =(Α) – (Β)

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΟΤΑ (ΠΟΣΟ ΣΕ €)

2025

1.187.513,62€

437.513,62

750.000,00 €

 

Χρηματοροές:

Το ποσό της χρηματοδότησης θα καταβάλλεται τμηματικά από το Δήμο στην επιχείρηση σε μηνιαίες δόσεις, ως εξής:

 

ΜΗΝΑΣ

ΠΟΣΟ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟ ΠΑΤΡΕΩΝ

1ος

150.000,00€

2ος

150.000,00€

3ος

100.000,00€

4ος

50.000,00€

5ος

50.000,00€

6ος

40.000,00€

7ος

40.000,00€

8ος

40.000,00€

9ος

40.000,00€

10ος

45.000,00€

11ος

45.000,00€

ΣΥΝΟΛΟ:

750.000,00€

 

Τα ανωτέρω ποσά ενδέχεται να μεταβληθούν ανά μήνα, ανάλογα με την ταμειακή ρευστότητα του Δήμου Πατρέων και τις ταμειακές ανάγκες της Κοινωφελούς Επιχείρησης, χωρίς όμως να αλλάζει το συνολικό ποσό της χρηματοδότησης από 01/01/2025 έως 31/12/2025.

                                                                                           

Το  Δ.Σ. έπειτα από διευκρινιστικές ερωτήσεις και διαλογική συζήτηση και αφού έλαβε υπόψη την εισηγητική έκθεση του Προέδρου και την ανάγκη λήψης σχετικής απόφασης,

                                                       

                                                         ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ

Ψηφίζει ομόφωνα και εγκρίνει τη Χρηματοδότηση Κοινωφελούς Επιχείρησης ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας από το Δήμο Πατρέων για την κάλυψη της διαφοράς εσόδων – εξόδων του Προϋπολογισμού έτους 2025 όπως ακριβώς αναφέρεται στους παραπάνω πίνακες.

Η κ Αθανασοπούλου Ευανθία ψηφίζει λευκό

Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 88/2024

 

3) Προϋπολογισμός και Στοχοθεσία Οικονομικού Έτους 2025.

ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΤΡΑΣ 2025.

Η οικονομική πρόβλεψη των εξόδων και εσόδων για το 2025 είναι ίσως η σημαντικότερη πράξη και απόφαση του Δ.Σ.. Χωρίς όμως το σκεπτικό και τη φιλοσοφία των κατευθύνσεών μας, δεν θα μπορούσε να εκτιμηθεί η πολιτική κατεύθυνση και οι προτεραιότητες της πράξης αυτής.

Οι δραστηριότητες και δομές του ΔΗΠΕΘΕ είναι πολλές και αξιόλογες, βελτιώνονται συνεχώς και ξεπερνούν δυσλειτουργίες που προκύπτουν. Η διοικητική δομή, με υψηλή τεχνογνωσία ανταποκρίνεται με επάρκεια στις ανάγκες της υπηρεσίας. Το λογιστήριο έχει ενισχυθεί με δεύτερο υπάλληλο (εξωτερικό συνεργάτη) και αντιμετωπίζει με επάρκεια τις αυξημένες ανάγκες. Ο τακτικός διαχειριστικός έλεγχος που πραγματοποιήθηκε στο λογιστήριο, το Μάιο του 2023, έδειξε το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας, την σύννομη λειτουργία και τη διαφανή και καθαρή διαχείριση. Το τεχνικό προσωπικό έχει πολύ καλή ειδίκευση που στηρίζει όλες τις ανάγκες μας. Το ΔΗΠΕΘΕ διαθέτει 13 άτομα ΙΔΑΧ, 28 ΙΔΟΧ και εξωτερικούς συνεργάτες. Ανάλογα με τις ανάγκες προσλαμβάνει άτομα (Καλλιτεχνικό Προσωπικό – Ηθοποιούς – Σκηνογράφους – Σκηνοθέτες κλπ.) με συμβάσεις για την κάλυψη αναγκών,με πρωταρχικό στόχο την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου .

ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΟΜΕΣ ΤΟΥ ΔΗΠΕΘΕ

Το ΔΗΠΕΘΕ συνεχίζει να παράγει τις δύο μεγάλες παραστάσεις, την παιδική και την κεντρική παράσταση και μια καλοκαιρινή παραγωγή συνήθως με το Άρμα Θέσπιδος. Ακόμη φιλοξενεί θεατρικές και μουσικές εκδηλώσεις, συνεργάζεται με τους πολιτιστικούς φορείς του Δήμου, την Αντιδημαρχία Πολιτισμού, τον Καρναβαλικό Οργανισμό, το Εργατικό Κέντρο Πάτρας αλλά και με άλλα σχήματα της πόλης πχ. Πολιτιστικούς συλλόγους.

Η πολιτική για τις παραστάσεις που παράγουμε έχει ως βασικό κριτήριο την ποιότητα και την καλλιέργεια του ανθρώπου, με έργα που ψυχαγωγούν αλλά και προάγουν τον προβληματισμό. Το ΔΗΠΕΘΕ έχει τη δυνατότητα να στηρίζει έργα υψηλής αισθητικής, έργα μεγάλων συγγραφέων, έργα κλασικά, αλλά και έργα ελληνικής δραματουργίας και νεοελληνικής λογοτεχνίας. Στοχεύουμε σε έγκαιρο προγραμματισμό που βοηθά σε καλύτερη οργάνωση, που εξασφαλίζει πιο οικονομικούς όρους. Η καλύτερη οργάνωση της προβολής των παραστάσεών μας είναι ένα θέμα που μελετούμε για να εξασφαλίσουμε μεγαλύτερη προσέλευση και καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα.

Το ΑΡΜΑ ΘΕΣΠΙΔΟΣ ήταν μια ιδέα του Κώστα Καζάκου, με βάση την κατεύθυνση της Δημοτικής Αρχής, για να φτάσει το θέατρο και στο πιο απομακρυσμένο χωριό και να εκπληρωθεί ο σκοπός για τον οποίο δημιουργήθηκαν τα ΔΗΠΕΘΕ. Ολοκλήρωσε τον ένατο χρόνο λειτουργίας του με μεγάλη επιτυχία. Έχει πραγματοποιήσει περίπου 800 παραστάσεις σε όλη την Περιφέρεια ΔΕ, σχολεία, γειτονιές, χωριά και ιδρύματα με πάνω από 90.000 θεατές.

Η ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ λειτουργεί με ψηλό επίπεδο διδασκαλίας, με επιμονή στο ήθος και την παιδαγωγική λειτουργία αλλά και με πολύ καλά αποτελέσματα. Τα διδακτικά αντικείμενα βελτιώνονται και προσαρμόζονται στις ανάγκες της εποχής. Γίνεται προσπάθεια να ενταχθούν, σταδιακά και ομαλά, στο διδακτικό προσωπικό και δάσκαλοι της περιοχής μας. Στη Σχολή διδάσκουν δεκαπέντε δάσκαλοι με έναν υπεύθυνο σπουδών.

Τα δίδακτρα είναι τα χαμηλότερα σε σύγκριση με άλλες ανώτερες σχολές (220,00€), ενώ για το έτος 2024-25 παραμένουν 170,00€ για το Β’ και Γ’ έτος (ως ότου ολοκληρωθούν οι σπουδές τους).

Το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ συνεχίζει να ενδιαφέρει παιδιά και μεγάλους και λειτουργεί με πλήρη τμήματα από 4 ετών μέχρι και ενηλίκων και τμήμα παραγωγής θεατρικής παράστασης. Για άτομα με οικονομικές δυσκολίες εφαρμόζουμε κοινωνική πολιτική.

Συνεργαζόμαστε με την εκπαιδευτική κοινότητα και υλοποιούμε προγράμματα στον βαθμό που μας επιτρέπουν και τα οικονομικά μας. Οι υπηρεσίες είναι υποχρεωτικά ανταποδοτικές πράγμα που θα θέλαμε να είναι δωρεάν για τον κόσμο και με μόνιμους δασκάλους. Το Θεατρικό Εργαστήρι λειτουργεί με μία υπεύθυνη, μία γραμματέα και δύο δασκάλους, με συμβάσεις έργου και εργασίας. Τα τελευταία χρόνια φοιτούν σταθερά πάνω από 250 μαθητές, έχουν δημιουργηθεί και τμήματα και ενηλίκων και παράστασης.

ΣΤΕΓΑΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Συνεχίζουμε τη στέγασή μας στο κτήριο Ι. Καραμανδάνη (Μπάρρυ) για τις διοικητικές υπηρεσίες και τη Δραματική Σχολή. Το θέατρο ΑΠΟΛΛΩΝ, αν και έχει μπει σε πρόγραμμα ριζικής ανακαίνισης, δεν έχουν ξεκινήσει οι εργασίες και ούτε υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποιο χρονοδιάγραμμα. Από το θέατρο  Απόλλων έχει μεταφερθεί η πλειοψηφία του εξοπλισμού μας και φυλάσσονται με ασφάλεια, αφού καταγράφονται, στην αποθήκη μας. Μέσα στους πρώτους μήνες του 2025 θα ολοκληρωθεί όλη η μεταφορά. Για τις προγραμματισμένες παραστάσεις μας συνεργαζόμαστε με τα ιδιωτικά θέατρα και συγκεκριμένα για τις 2 τρέχουσες με το Θέατρο Επίκεντρο . Είμαστε σε συζητήσεις με το Δήμο για εύρεση/δημιουργία δημοτικής θεατρικής σκηνής. Στη Φαβιέρου συνεχίζεται η στέγαση του Θεατρικού εργαστηρίου και του Βεστιαρίου. Η αποθήκη μας αποτελεί κατάλληλο χώρο για τη φύλαξη και ασφάλεια των υλικών και του φροντιστηρίου. Πλέον έχει εγκατασταθεί και σύστημα συναγερμού.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το ΔΗΠΕΘΕ στηρίζει τις κοινωνικές δομές του Δήμου, τα ΚΔΑΠ ΜΕΑ, τα ΚΑΠΗ, το πάρκο εκπαιδευτικών δράσεων και τις κατασκηνώσεις του Δήμου, αλλά και  άλλες κοινωνικές δομές, Σχολεία Β ́ Ευκαιρίας, δομές ψυχολογικής στήριξης κ.ά. με ότι δυνατότητες μπορεί να παρέχει.

 Η πολιτική εισιτηρίων δίνει τη δυνατότητα σε κάθε κοινωνική τάξη, άτομο και οικογένεια να έρθουν στο θέατρο και παρέχει ατέλεια σε πολλές κοινωνικές ομάδες. Καθιερώθηκε η κάρτα ελεύθερης εισόδου για μαθητές και δασκάλους των λαϊκών φροντιστηρίων, φοιτητές του Τμήματος θεατρικών Σπουδών, άλλες κοινωνικές ομάδες και αυτό θα συνεχιστεί. Εκδίδουμε ομαδικό εισιτήριο σε συλλόγους και φορείς.

Στηρίζει ιδρύματα με εκπαιδευτικά προγράμματα από εργαζόμενο, υπεύθυνο εκπαιδευτικών δράσεων και με δωρεάν παραστάσεις στα ίδια τα ιδρύματα από το Άρμα Θέσπιδος.

Οι πολύπλευρες δράσεις του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας το αναδεικνύουν σε σημαντικό φορέα πολιτισμού και θεάτρου στην πόλη και την Περιφέρεια. Όλα αυτά απαιτούν οικονομική στήριξη για να ανταποκριθεί στις ανάγκες ενός περιφερειακού θεάτρου που δημιουργήθηκε για συγκεκριμένο σκοπό και να μην θεωρείται ότι βρίσκεται σε κρίση.

ΕΣΟΔΑ

Τα ΔΗΠΕΘΕ δημιουργήθηκαν για να εκπληρώνουν τον σκοπό της θεατρικής προσφοράς και καλλιέργειας της επαρχίας. Στην πορεία η επιχορήγηση του ΥΠΠΟ μειωνόταν σταδιακά ώσπου κατέληξε να είναι ένα «φιλοδώρημα» (από 300.000,00€ σε 35.000,00 μέσα στην πανδημία και 80.000,00€ ανά έτος  για την τριετία 2024-2026) και σχεδόν όλα τα ΔΗΠΕΘΕ υπολειτουργούν και αδυνατούν να εκπληρώνουν τον σκοπό τους. Οι Δήμοι, με δεδομένες τις μεγάλες περικοπές της κρατικής επιχορήγησης, δυσκολεύονται να τα υποστηρίξουν. Το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας είναι το μοναδικό ίσως σε όλη την Ελλάδα που έχει ολοκληρωμένη και πάνω από τις προσδοκίες του νομοθέτη, δράση. Είναι το μοναδικό που έχει τέτοια στήριξη από τον Δήμο και έναν τέτοιο προϋπολογισμό που διαμορφώνεται σχεδόν αποκλειστικά από την δημοτική επιχορήγηση.

Η εικόνα των ΕΣΟΔΩΝ του προϋπολογισμού του 2025 στηρίζεται κύρια στη χρηματοδότηση του Δήμου και μετέπειτα στην προγραμματική που έχουμε υπογράψει με το ΥΠΠΟ και την Περιφέρεια με τα ποσά των 80.000,00€ και 25.000,00€ αντίστοιχα. Θα διεκδικήσουμε και πάλι 15.000,00€ προγραμματική με την ΠΕΔ ΔΕ για το Άρμα Θέσπιδος.

Στα έσοδα συμπεριλαμβάνονται και οι εισπράξεις από τα εισιτήρια των παραστάσεων που παράγουμε οι ίδιοι από τις συμπαραγωγές και τις μετακλήσεις ξένων παραγωγών. Τα ανταποδοτικά της Δραματικής Σχολής σε περίπου 45.500,00€ και του θεατρικού εργαστηρίου 50.000,00€.

Με σεβασμό στα χρήματα των δημοτών μας και μετά από συνεννόηση με την αρμόδια Αντιδημαρχία καταρτίζουμε νέο προϋπολογισμό σύμφωνα με το ποσό 750.000,00€ 50.000,00€ Προγραμματική, σύνολο 800.000,00€. Η δημοτική επιχορήγηση προέρχεται κυρίως από τα ανταποδοτικά τέλη, είναι χρήματα του πατραϊκού λαού και γι’ αυτό έχουμε χρέος να λειτουργούμε με τον πιο προσεχτικό τρόπο, να υπολογίζουμε την κάθε δαπάνη, να ερευνούμε για την πιο οικονομική λύση, να σεβόμαστε τις εισφορές του κόσμου. Ο καλός, έγκαιρος και συνολικός προϋπολογισμός των αναγκών μας μπορεί να μας προφυλάξει από άσκοπες δαπάνες.

ΕΞΟΔΑ

Η διάθεση των κονδυλίων είναι θέμα πολιτικό. Οι αμοιβές των υπαλλήλων και των καλλιτεχνών που μαστίζονται από την ανεργία και την εκμετάλλευση, είναι για το ΔΗΠΕΘΕ απαραβίαστο δικαίωμα. Το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας είναι ο πρώτος φορέας παραγωγής θεάτρου που έχει υπογράψει τη σύμβαση του ΣΕΗ το 2018 και έχει υπογράψει στο τέλος του 2023 την νέα ΣΣΕ. Όμως προσπαθούμε να πετύχουμε τις καλύτερες και συμφερότερες συμβάσεις με τους διάφορους συντελεστές. Για τις αμοιβές των υπαλλήλων τηρούμε απαρέγκλιτα τους νόμους, είμαστε τακτικοί στις πληρωμές και τις ασφαλιστικές εισφορές. Ένα μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού μας είναι οι ανελαστικές δαπάνες, μισθοί ΙΔΑΧ και συμβασιούχων ΙΔΟΧ καθώς και οι ασφαλιστικές τους εισφορές. Αξιοπρεπείς είναι και οι αμοιβές των καθηγητών της Σχολής με ειδική μέριμνα για τους εξ Αθηνών. Μετά από την ΚΥΑ (ΦΕΚ 1077/2023), που όριζε το ωρομίσθιο των καθηγητών της σχολής με βάση το ενιαίο μισθολόγιο που μείωνε δραστικά τις αποδοχές τους, το ΔΗΠΕΘΕ έδωσε έναν τρίμηνο σχεδόν αγώνα για την τροποποίηση της, που είχε θετικό αποτέλεσμα, δηλαδή παρέμεινε  το ωρομίσθιο των προηγούμενων χρόνων. Κάθε σύμβαση του ΔΗΠΕΘΕ με εξωτερικούς συνεργάτες και προμήθειες γίνεται με αυστηρά κριτήρια και με έρευνα της αγοράς για να πετυχαίνουμε τις πιο αξιόπιστες και συμφέρουσες υπηρεσίες.

                                                                                           

Το  Δ.Σ. έπειτα από διευκρινιστικές ερωτήσεις και διαλογική συζήτηση και αφού έλαβε υπόψη την εισηγητική έκθεση του Προέδρου και την ανάγκη λήψης σχετικής απόφασης,

                                                      

                                                         ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ

Ψηφίζει ομόφωνα την εισηγητική έκθεση της προέδρου και ομόφωνα εγκρίνει τον Προϋπολογισμό και τη Στοχοθεσία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας Οικονομικού Έτους 2025 τα οποία επισυνάπτονται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας απόφασης.

Η κ Αθανασοπούλου Ευανθία ψηφίζει λευκό

Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 89/2024

 

Η Γραμματέας του Δ.Σ.                                              Η Πρόεδρος του Δ.Σ.

Αγγελική Κωνσταντοπούλου                                Λυδία Καραθανασοπούλου